wat te doen als ik gel wil gebruiken maar geen hoofdroos wil als gevolg?

Ik gebruik dagelijks elke ochtend haargel, maar het valt me op dat ik daardoor hoofdroos krijg en dat wil ik niet meer en ik weet zeker dat het door de haarverzorgingsproducten komt ik heb het getest. Ik zit nu sóchtends met het probleem wel of geen gel. en ik vraag me af of er ook alternatieven zijn van gel waardoor ik geen roos zal krijgen? Ik heb al op internet gezocht maar ik krijg steeds resultaten als: wat is roos? en hoe je roos kan voorkomen of achter de oorzaak komen. maar ik wil weten hoe ik gel kan gebruiken zonder dat ik roos krijg.

alvast bedankt voor je tijd :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
6.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al wax geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van gel krijg je geen roos.
De schilfers die je ziet na het gebruik van gel, is de gel zelf. Dat is neergeslagen en opgedroogd tot schilfertjes.
In de meeste gevallen betekend dit dat je teveel gel gebruikt. Je hebt van gel maar heel weinig nodig.
Ook moet je het iedere dag goed uitspoelen. Meerdere keren gel over elkaar heen zorgt nog sneller voor schilfers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt wat Vics zegt, de witte stukjes die je aantreft zijn opgedroogde stukjes gel, om dit te voorkomen moet je 's avonds je haar uitspoelen, of goed borstelen om dit te voorkomen. Een andere oplossing is in plaats van gel een product te gebruiken dat niet indroogt, zoals bijvoorbeeld wax, clay, mud, of creme. welk product het meest geschikt is voor jouw haardracht, ligt aan het kapsel dat je hebt en het resultaat dat je wilt bereiken. .

Het beste antwoord

ik had daar ook last van :) naar mijn weten werkt antiroos shampoo niet. ik ben daarna overgestapt op wax, ik weet niet of jij daar ook hoofdroos van krijgt maar ik heb er nu geen last meer van. (als het echt niet wil lukken kun je proberen je haar te wassen met koud water dat helpt ook).