Is het waar dat je haar dikker terug groeit als je kaal scheert ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet waar. Je kunt een haar vergelijken met een grasspriet, de spriet loopt van breed aan de onderkant tot smal aan de bovenkant, als je de punt van de spriet eraf knipt, of scheert, is de bovenkant opeens een stuk breder, zo ook met je haar. Omdat je haar dikker is dan een grasspriet, wordt de punt botter, het scherpe is eraf, dat doet het haar dikker lijken, maar is het niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Haarscherp geformuleerd!
Ivana
6 jaar geleden
Een vriendin van mij met bijna stijl haar kreeg na chemo-therapie een bos met prachtige krullen terug nadat ze totaal kaal was geweest. Maar dat wil je ook weer niet!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Simon, een reactie in stijl.
Klopt Ivana, na chemo als het haar geheel uitgevallen is, veranderd de haarstructuur vaak. Bij het hoofd kaal scheren blijven de haren die onder de huid begonnen zijn, na groeien gewoon zoals ze zijn.