Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter heeft een ontzettend grote klit in haar haar. Het is echt een klont van klitten. We hebben borstelen met conditioner al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
68.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter klitten in je haar dan haren in je klit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Oei, als je zelfs conditioner al geprobeerd heb, dan ben ik bang dat een schaar de beste methode gaat worden.

Je zou zekerheidshalve even een telefoontje aan een kapper kunnen overwegen, misschien dat die nog een idee hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er een cremevoeding indoen, geen cremespoeling maar een cremevoeding. Wordt je haar vaak lekker soepel en glad van en heel makkelijk doorkambaar.
Je kunt ook nog olie proberen, bij mijn kleindochter die echt kroeshaar heeft wat snel klit werkt dat ook wel eens.
Uiteindelijk als al die dingen niet helpen, zul je het er misschien toch voorzichtig uit moeten (laten) knippen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het met olijfolie kunnen proberen - even in haar haartjes laten intrekken, en dan met een hele grove kam onderaan de klit beginnen, en dan naar boven toe werken. Daarna moet je wél minstens 2x achter elkaar haar haar met shampo wassen om het er weer uit te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wasverzachter, even in laten trekken, goed doorborstelen en daarna uitwassen.
Succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd nat maken en heel zacht.. dan vanaf helemaal beneden met een groffe kam beginnen met kammen, echt helemaal onderaan, nooit middenin of bovenop beginnen met kammen... steeds als er onderaan wat klit eruit is, steeds een stukje hoger.. moet lukken dan.. zo doe ik het ook in de kapsalon.. duurt een tijdje.. maar zo gaat het wel het beste..succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar wassen, beetje droog maken, daarna een flinke dot cremespoeling er in en dan uitkammen.
En dan natuurlijk haar uitspoelen, succes!

Als dat niet werkt, de kapper bellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ook vaak last van klitten, ik gebruik ook vanalles zoals cremespoeling na het wassen en regelmatig een haarmasker. ik laat het vanzelf droog worden omdat ik heel droog haar heb, daarna gebruik ik nog eens extra een antiklitspray bij het kammen en daarna op een staart. dat werkt voor mij het beste, goed bijhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met azijn te spoelen en dan voorzichtig met een kam te kammen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla een satijnen doek/lap een tijdje om het haar of slaap een nacht op een satijnen kussensloop. Dankzij de weeftechniek van deze stof zal het haar zeer glad worden en is het stukken gemakkelijker de klit uit het haar te kammen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer de Curly hair solutions slip detangler. Deze kan je op internet kopen bij www.shesells.nl
Het is voor europees haar en kroeshaar. Je spuit het op d eklit en daarna kan je d eklit gewoon uitkammen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding