Is haren wassen met shampoo goed of slecht?

Dieren wassen namelijk nooit hun haren en toch worden ze niet kaal of krijgen ze dunner haar. Mensen doen dit namelijk wel en krijgen de symptomen van dunner haar en kaalheid. Nu is mijn vraag is het nou wel bevorderlijk voor je haar om het te wassen met shampoo of doet men het alleen voor het geurtje en de frisheid?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
3.8K
Amadea
11 jaar geleden
Dat haar dunner wordt of uitvalt komt niet door het wassen. Maar door genetische eigenschappen, en behandelingen die niet goed zijn voor het haar (zoals verven, permanenten, en steil maken).

Het beste antwoord

haren wassen met shampoo is niet slecht, je moet het alleen niet te vaak doen. Je kan bijvoorbeeld één keer per week je haar wassen met biologische shampoo en de rest van de dagen het alleen maar spoelen met water.
Aan het begin zal je dan heel erg vet haar gaan krijgen omdat je hoofdhuid zich aanpast aan hoe vaak jij het wast. Als jij je haar iedere dag wast, dan kan je huid zichzelf niet meer goed in balans houden en zal het heel snel vet worden, daarom is iedere dag wassen ook niet goed. Ik denk dus dat je haar mooier blijft als je het zo weinig mogelijk wast, en als je het dan ook nog eens met biologische shampoo doet komt het helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Haren wassen hoeft niet, maar is wel fris. Dagelijks je haren wassen is inderdaad niet goed, je haalt de beschermende vetlaag weg. Hoe vaker jij wast, hoe sneller die vetlaag terug komt en hoe meer talg er geproduceerd wordt. Er bestaan mensen die alleen hun haar spoelen met water, hun haar is ook nooit vet en is gewoon schoon. Je haar en hoofdhuid passen zich aan aan jou. Ikzelf was mijn haar om de 2 dagen, als ik het iedere dag was houd ik een bosje stro en erg vette hoofdhuid over..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het haar groeit van binnenuit, daar heeft shampoo geen invloed op, waar shampoo wel invloed op kan hebben is het vochtgehalte in het haar, als er te weinig vocht in je haar zit, droogt het uit en breekt het sneller af, gebruik daarom bij een wasbeurt zo min mogelijk shampoo en schuim het even op in je handen, voordat je het in je haar smeert.
Meer tips vind je hier:
www.healthylives.nl/verzorging/haarverzorging/Wassen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nodig om je haar met shampoo te wassen, want met alleen water gaat het vet er niet goed uit. Al moet je proberen om niet dagelijks shampoo te gebruiken om overbehandeling te voorkomen. Als je het echt nodig hebt om elke dag je haar te wassen moet je voor een hele milde shampoo gaan, zonder extra voedingsstoffen en overige doeleinden. Gewoon een shampoo met als functie: wassen.