Wat is een natuurlijk, goedkoop huismiddel tegen jeukende hoofdhuid?

Ik zoek een goedkoop huismiddel tegen een droge, jeukerige hoofdhuid. Dus geen Eucerin shampoo of dure middelen (van de apotheek). Tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Becky, ben je al gecontroleerd op luizen? Deze kunnen ontzetten jeuken en zijn moeilijk te bestrijden. Vraag in je omgeving of er eens naar gekeken kan worden, maar ook jij zelf thuis. Goed aanpakken hoor, anders blijf je bezig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je haar niet te vaak wassen (1 keer per week) en milde shampoo gebruiken, niet teveel droogshampoo enzo spuiten. Misschien sulfate vrije shampoo gebruiken is ook beter voor je haar.

Antwoorden (1)

Maximaal eenmaal per week je haar wassen met simpele shampoo.
---
Vaak begint het met te vaak wassen met een speciale shampoo en daarna nog allerlei conditioner en eventuele haarspray.
Kies een milde shampoo, bv babyshampoo die is prima.
Hoe meer middeltjes (shampoo, conditioner, maskers etc.) je gebruikt hoe groter de kans is dat je ergens last van krijgt.
Als je hoofdhuid zo heel erg droog is kan je een paar keer per week je haar + hoofdhuid insmeren/ behandelen met olie.

Methode 2 Alleen basisolie gebruiken
3. Behandel de haarwortels en de hoofdhuid.
https://nl.wikihow.com/Je-haar-behandelen-met-olie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt hele goede amandelolie gebruiken, is niet goedkoop.
Of extra vièrge olijfolie, ook niet goedkoop. Kokosolie wordt ook genoemd en ergens heb ik zonnebloemolie gelezen.
Wellicht kan je beter gewoon uitproberen wat bij jou goed voelt en helpt.