Mijn haar is erg dood. en ik wil het niet eraf knippen. Zijn er andere manieren?

Mijn haar is erg dood, heel erg. Maar ik hoor van heel veel mensen dat het mooi en lang is. en van andere dat het erg dood is. Ik wil het echt niet eraf knippen...Ik was me haar ook bijna elke dag omdat ik denk dat het door shampoo gezonder word, zon meisje vertelde dat ze een kam had tegen dode haar punten en dat al die dode haar punten eraf gingen? Zijn er andere manieren om iets tegen dode haarpunten te doen? en is dat waar over dat kam?

Toegevoegd na 44 seconden:
Oh. en het is dood omdat ik het elke dag steil. maar als ik nu stop dan denk ik niet dat er een verschil komt....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
26.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
elke dag wassen en elke dag stijlen? vind je het gek dat het droog en dood is. Ik was mijn haar 2-3x in de week met shampoo, meer dan genoeg. Veel vaker is niet echt goed voor je haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haar is al dood.
Haar is per definitie dood materiaal.
En door al dat wassen en stijlen maak je het kapot.
Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij lijkt het niet logisch dat haar dood is. Indien het werkelijk dood moest zijn dan had geen enkel product er effect op, toch?
Dat is wat mij logisch lijkt.
Maar op zich maakt het mij niet veel uit, het gaat er om dat we middelen aanreiken om de vraagsteller uit haar lijden te helpen ;-) Ik geef ze al een morele oppepper door een + te geven voor de vraag en hopelijk kan ze voldoende bruikbare tips vinden tussen de gevarieerde antwoorden. Anyway... Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch schaar er in.,, groeit toch wel weer aan.
En je zal zien dat iedereen zegt hoe leuk dat staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GerdaMaria: haar is altijd al dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle Het is niet omdat iets dood lijkt dat het daarom ook dood is. Haar bestaat ook uit micro-organismen en micro-organismen worden wereldwijd als levend erkend door hen die er verregaande microscopische onderzoeken naar gedaan hebben. Maar als jij ervan uitgaat dat haar dood is dan is dat jouw mening daarover en dan ga ik jou niet op andere gedachten proberen te brengen, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt ;-) Fijne avond nog!
niko
11 jaar geleden
dood is dood .erg dood bestaat niet,heel erg dood ook niet.dooier dan dood kan niet.succes met je haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GerdaMaria: haar bestaat niet uit micro-organismen maar uit het zelfde spul als waar je nagels van gemaakt zijn. Het is een dood aanhangsel. Je kunt er vanalles in smeren om het lekkerder aan te laten voelen en je kunt er voorzichtig mee omgaan om te zorgen dat de schubjes niet alle kanten op gaan staan en om te zorgen dat de puntjes niet splijten. 'Voeden' en 'gezond maken' zijn loze claims. En that's it. Zo dood als een pier. En dat is geen mening, maar een feit. Hier een linkje. http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/fabels_haar.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Stippel, ik was helaas al afgehaakt als er wordt beweerd dat haar uit micro-organismen bestaat... het idee!

Antwoorden (9)

Ik zou er toch een klein stukje (2 tot 5 cm) vanaf laten knippen. Stoppen met steilen en wassen met cremespoeling. Vraag aan je kapster/kapper wat je verder nog kan ondernemen om je haar weer gezond te krijgen. Sucses.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou dat van die kam is niet waar. bestaat niet
Je moet je haar laten punten, dus een centimeter eraf.
Gezond knippen dus, dat zie je niet in lengte hoor, maar wel in het resultaat, en wassen iedere dag nergens voor nodig.
snoeien doet groeien, dus daarna groeit het weer mooi en snel aan.ook blonderen, weet niet of je dat doet, is niet zo goed voor je haar, maar als je goed puntjes bij houd ook geen probleem, ga maar eens naar een goede kapper en dan lukt het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt het beste geen cremespoeling meer gebruiken maar een 2 in 1 shampoo , van creme spoeling word je haar vettig en als het al zo slecht is dan verergerd het waarschijnlijk.

verder heb je oppeppende haarmaskertjes, die kun je al voor 1 euro ofzo bij de drogist kopen (je hebt ook duurdere)
die verstevigen je haren wel.

en als ik jou was zou ook toch een klein stukje punten eraf laten knippen, en overleggen met de kapper wat voor tips deze nog voor je heeft en of er geen andere manier is om je haar te stijlen zonder het kapot te maken.
want als je toch dagelijks je haar stijlt blijft de kwaliteit van je haren slecht, en dan zullen maskers en zo uiteindelijk nutteloos blijken.

dus weg met die stijltang en lief zijn voor je haren :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crèmespoeling is juist een beschermend product voor je haar! Vet beschermt, niet alleen bij haar, maar ook auto's worden vaak ingevet, om vuil en andere rotzooi af te stoten. Vet beschermt de lak van de auto, net zoals crèmespoeling je haar beschermt tegen vuiltjes en bijvoorbeeld een hete stijl/krultang of föhn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind de min onterecht, mijn kapster heeft mij creme spoeling afgeraden, en zei alleen als je haar erg klitterig is kun je wat cremespoeling gebruiken in je staart, en dus niet op je hoofd. in 2-1 zit ook cremespoeling maar in een gezonde mate waardoor je dus geen vette vieze haren krijgt. sinds ik gestopt ben met cremespoeling heb ik weer mooie volle levendige haren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad niet op je hoofdhuid, alleen de punten. Zeker als vraagsteller zegt haar haar veel te stijlen is crèmespoeling een must. Dit beschermt tegen de hitte. 2 in 1 shampoo moet je niet in geloven, shampoo wast alles eruit, ook de crèmespoeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk, Plls, dat je - net als veel mensen - veel te veel
cremespoeling gebruikte.
Ik vind het soms verbijsterend om te horen hoeveel van dat spul door mensen door het putje gespoeld wordt.
Minder = beter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik niet teveel crèmespoeling, hoor. Roxy123 klaagt over vettige haren, dat krijg je inderdaad door teveel crèmespoeling en dan vooral aan de hoofdhuid. Crèmespoeling is juist om je haren tegen de hitte van een stijl/krultang of föhn te beschermen. Ik ben een voorstander van crèmespoeling, zeker als je geverfd haar hebt (dan blijft de kleur langer mooi, dit raden wij ook aan te gebruiken als klanten dagelijks wassen en daardoor dus sneller een vale kleur krijgen, veelal bij roodtinten), of dagelijks je haren stijlt, fohnt of krult.
Haren zijn altijd dood. Vanaf het moment dat ze uit het hoofd groeien.
Wat jij bedoelt, is dat je haar er droog, dof en gespleten uitziet.
En dat komt door elke dag wassen en met de steiltang eroverheen. Dat is ontzettend slecht voor je haar.

Wat je moet doen is een goede kapper zoeken, die er een flink stuk afhaalt en er een goed model inknipt.
Daarna neem je jezelf voor om niet vaker dan 2 keer per week je haar te wassen (met een gewone neutrale shampoo), en het NIET meer te steilen.
Doe er desnoods wat gel in of mousse, maar blijf er verder vanaf!

Eet gezond (echt gezond haar komt van binnenuit!!!) en laat je haar met rust.
Je zult zien dat je na een half jaartje weer glanzend en gezond haar hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet echt het antwoord dat de vragensteller wil horen. Maar het is niet anders................... +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is gewoon het juiste antwoord. PLUS
gebruik de Knoflook sap of Knoflook olie die ruikt wel beetje raar maan je kan ook s avonds in het weekend gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en verder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NIET DOEN, je ruikt een week naar knoflook bah bah
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag bij de plaatselijke shoarma tent voor meer informatie :) wel grappig en iig gepoogd te helpen, daarom geen - van mij ;)
De kam heb ik nog nooit van gehoord dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik heb zelf ook erg overstyled haar, blondeer het eens in de 6 weken, stijlde het bijna elke dag en waste mijn haar tot op een maand geleden ook ELKE dag.

Wat bedoel je precies met dood? Echt extreem veel dode punten of is het gewoon erg droog?

Dit is wat ik doe om mijn haar enigszins gezond te houden:

1. Stijl het niet te vaak! Gun je haar af en toe een rustdagje. Het gladmaken van haar met een fohn en ronde borstel is ook een tip, is veel minder slecht voor je haar dan een stijltang (verschil: Fohn wordt maximaal 90 graden en het sluit je haar niet op, een stijltang wordt zo'n 200 graden en FRITUURT je haar, echt waar!). Als je het stijlt, gebruik dan sowieso heat protection spray.

2. Was het niet te vaak. Eens in de 2/3 dagen wassen is meer dan voldoende. Als je haar snel vet wordt gebruik dan alsjeblieft geen droogshampoo om het minder vet te maken, maar koop talkpoeder voor baby's. Beetje poeder op je hand, bij de aanzet inmasseren, en na 5 minuten doorborstelen. Veeeel beter voor je haar dan droogshampoo, dat laatste droogt je haar heel erg uit namelijk!

3. Douche niet te heet. Ikzelf hou heel erg van warme douches maar het is slecht voor je haar.

4. Gebruik conditioner. Dit zal je ongetwijfeld al wel doen! De beste conditioner voor overstyled haar vind ik Cocosconditioner van Inecto. Is te koop bij de tuinen.

5. Gun je haar een haarmasker! Er zijn heel veel natuurlijke middeltjes die echt absoluut je haar gezonder maken en houden. Ik prefereer dit boven maskers uit een potje. Hier zit parfum, alcohol en parabenen in en dit droogt je haar uit.
Beste natuurlijke maskers:
- 100% pure kokosvet. Te koop bij de tuinen. Zit in een 6hoekige pot en kan gebruikt worden als bakvet. Even laten smelten in je handen, door je haar verdelen en na 20 minuten uitspoelen. Google het maar eens.
- Een mengsel van gelijke delen olijfolie, honing en yoghurt. In yoghurt zitten eiwitten die je haar helpen te herstellen. De olijfolie voedt en maakt zacht en de honing geeft een mooie glans! 20 minuten in werken en uitspoelen.

Dit werkt voor mij erg goed! Ik hou dit ritueel nu al 2 maanden aan en merk echt heel veel verbetering.

Toegevoegd na 22 minuten:
Dit hele relaas hierboven is natuurlijk om van droog haar af te komen en je haar gezond te houden. als je echt heel veel gespleten haarpunten hebt moeten die eraf.Als je die er niet afhaalt, splijt het steeds verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dode/gespleten haarpunten kunnen niet meer hersteld worden (anders zou niemand meer naar de kapper gaan voor de 'dode' puntjes), en als je het er nu niet afknipt wordt het nog erger en splijten ze verder waardoor je dus aan de onderkant heel dof en pluizig haar overhoud. Laat er nu een stuk afknippen, je zult zien dat het dan sneller en mooier groeit. Sneller? Ja, dode punten breken namelijk af waardoor het niet (snel) meer groeit, ja, groeien misschien nog wel, maar iedere keer breekt er weer een stukje af waardoor je dezelfde lengte houdt, alleen dan met lelijke punten. Je wast je haar iedere dag, niet doen!!! Daar wordt het juist ontzettend droog van en wassen is absoluut niet gezond voor je haar als je het dagelijks doet. 1 keer in de 2 à 3 dagen is echt genoeg. Laat föhnen en stijlen achterwege, is het noodzaak gebruik dan een beschermende versteviging of olie en na het föhnen/stijlen een serum/olie (persoonlijk vind ik die van Biosilk heel fijn, prijzig, maar aan 3 druppeltjes per keer heb je genoeg, dus je doet er erg lang mee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik nog lang haar had kampte ik ook wel eens met dezelfde fenomenen.

Wat de dofheid van mijn haar betreft daar gaf de kapper het advies voor om na het wassen een balsem of voedende crème aan te brengen op het handdoekdroge haar, daarna de haren goed kammen zodat de crème over heel de haardos verspreid is, vervolgens de haren samendraaien en onder een kapje of een handdoek steken en zo de hele nacht laten intrekken. De volgende ochtend gewoon spoelen met lauw water. In mijn geval was het resultaat meer dan naar wens.

Ik droogde mijn haar echter met de borstel en een haardroger en nooit met een stijltang. Of dat werkelijk een verschil maakt weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat het wel degelijk loont om de droge punten te laten weghalen want nadien groeit je haar duidelijk beter.

Oh ja, ook nog dit.
Sinds ik kort haar heb was ik het elke dag en het is een achterhaald fabeltje dat dit slecht zou zijn voor je haar of hoofdhuid. De shampoos van nu zijn niet meer zo agressief als de 'bijtende' shampoos uit grootmoeders tijd hé. Goed spoelen en je hoofdhuid masseren is wel een must, maar dat is het ook als je minder vaak je haar wast.

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies nikki.
een vriendin had zo'n Split Ender, maar vond het maar niks.
dood haar is dood haar. ik heb haar wat meerdere malen vandonker naar blond is gegaan, was het om de 3 dagen en gebruik een paar keer per week de keramische stijltang. over dood gesproken!
Het geheim van er gezond uitziend haar is hoe het licht reflecteert: glanst. dood haar is dof, gezond haar glanst.
Ik gebruik de Elvive Nutri-Gloss producten van l'Oreal. Shampoo, conditioner en 1 x per week het haarmasker (soms laat ik dat een uur intrekken) en de spray voor het stylen. Al deze producten leggen een dun silicone laagje om je haar heen, zodat het xtra glanst. Nivea heeft ook een 'Diamond' glanslijn producten, maar daar krijg ik jeuk van. soms gebruik ik extra glasspray om het nog wat mooier te maken.