Sinds ik mijn haren weer heb laten aangroeien heb ik erge jeuk op mijn hoofdhuid bij sommige situaties. Hoe kan dit?

Ik heb 7jaar lang mijn hoofd kaal geschoren.
Nu ben ik inmiddels 24 en begint t dun te worden, dus besloten om mijn haren weer aan te laten groeien voor zolang er nog haar zit.
Ik heb nu ongeveer 7maanden weer een normale bos haar op mijn hoofd.
Maar sindsdien heb ik af en toe last van jeuk aanvallen op mijn hoofdhuid. Dit gebeurt met name als ik in een ongemakkelijke situatie kom. Volgens een collega krijg ik dan soms ook paar rooie vlekjes bij mijn voorhoofd.

Hier heb ik nog nooit last van gehad, maar sinds ik mijn haar heb laten groeien dus wel.
Ik ben al niet zo'n lefgozer wat betreft benaderen van dames.
Maar als ik nu met ze ga praten prikt mijn hoofdhuid vrij snel zo erg, dat ik t gevoel heb alsof ik kei rood ben en 100.000 beestjes in mn hoofdhuid bijten en ik krijg het ook best warm dan. (Vervolgens komt er dus ook niet veel soeps meer uit mijn mond omdat het zo overheersend is en ik er onmogelijk niet aan kan denken.)
Dit is overigens als ze weg is ook zo weer verdwenen (wrijf ik keer door mn gezicht en mn haar en minuutje later is het over)

Gel heb ik geprobeerd of het hier aan lag, maar helaas ook zonder gel gebeurd het.
Shampoo die ik op dit moment gebruik is van "Andrelon for men iedere dag"

Extra note: wat me opvalt is dat ik erg veel haaruitval heb. Ook dit maakt niet uit of ik gel gebruik of niet in de hoeveelheid haren die in de wasbak terecht komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik hier tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
5.3K
steid
een jaar geleden
Jeetje bijna 10 jaar geleden maar ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik heb alles geprobeerd en dus ook neutrale shampoo zonder parfum en t blijft ontzettend jeuken. Ik ben al naar de dermatoloog geweest en die shampoo werkt ook niet. Mijn haar is ontzettend lang vergeleken met eerst. Ik laat het af en toe nog knippen maar ook dat helpt niet.

Antwoorden (3)

Ik heb er ook last van gehad maar ben multivitamine gaan slikken en kappersshampoo gaan gebruiken en heb er nu veel minder last van had het gevoel ook dat de jeuk van bepaalde schuimgel kwam daar dus ook mee gestopt.
Maar ik had de haaruitval omdat ik op dieet was weet niet als je zelf aan een dieet bent of iets dergelijks.

Hoop dat je hier wat aan heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tekst van je antwoord was: "Hallo,

Als ik jou was zou ik een wat mildere shampoo kopen, Andrélon beloofd heel wat. Maar let vooral op de ingrediënten (geen alcohol en betadine). Je Hoofdhuid is gewoon erg gevoelig, daarom zou ik een shampoo kopen zonder kunstmatige toevoegingen, hier heb je speciale winkels voor. Wat misschien ook wel een idee is: is het gebruik van kokosnootolie, die kun je bij de ecoshop halen. pure en natuurlijke kokosnootolie. Smeer dit op voordat je gaat slapen. Tip: smeer niet te veel en laat het even inwerken. Als je veel smeert verstopt het je haarvaatjes en dan kan het ontsteken.

Maar begin maar eens met de shampoo!

groetjes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik soms ook .. probeer is de Anti Roos Shampoo van Head & Schoulders. die is gewoon verkrijgbaar bij de kruidvat ..