Als je dood haar hebt, kan je er dan iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar

Antwoorden (6)

Leeft haar dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de kapper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar is altijd dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar is altijd dood, het is dood weefsel. Nagels en zelfs slagtanden van een olifant zijn van het zelfde weefsel gemaakt. Dus je kan het zeker niet meer levend maken. Je kan het wel een kleur geven of zorgen dat het niet gaat klitten of lekker ruiken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar bestaat uit keratinevezels (stevige eiwitstructuren). Haar leeft dus niet. Het haarzakje leeft wel (wat in je hoofdhuid zit), maar als die dood zou zijn zou je haar uitgevallen zijn denk ik.

"Dode" haarpunten kun je wegkrijgen door het er af te knippen. Je haar zal er dan meteen een stuk "levendiger" uitzien, hoewel het wel korter wordt.

Verder moet je proberen je haren schoon te houden, maar ook niet te vaak te wassen met cremes en shampoos. Ga naar de winkel en koop een shampoo waarvan jij denkt dat die je haar goed zal verzorgen. Pas op met je haar te stylen (met stileertang), doe je dit vaak, gaat je haar er nog 'doder' uitzien, omdat je de keratinevezels verhit om van vorm te kunnen veranderen.

En oh, geen zorgen! Haar groeit vanaf je hoofdhuid, dus er komt altijd weer vers haar naar boven. Weet je het goed te verzorgen, dan blijft het vers.

#Beste-antwoord?