Hoe krijg je een soort van 'lijn' buikspieren? (Zie afbeelding).

Ik wil van dat soort 'lijnen' in mijn buik. Ik vind een sixpack niet mooi bij vrouwen dus dat wil ik niet. Weet iemand wat voor oefeningen je voor dit soort buikspieren moet doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus twee lijnen aan beide kanten van je buik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.4K
Amadea
10 jaar geleden
Draag een strakke Borat mankini, dan krijg je vanzelf zulke lijnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grappig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon je buikspieren trainen zoals je dat zou doen voor een six-pack. Alleen je moet iets eerder stoppen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Buikspieren trainen helpt niet, hiervoor moet je het vetlaagje verminderen dat op je buik zit.

Antwoorden (2)

Dit heeft met je vetpercentage te maken, dit kun je niet met een specifieke oefening trainen.
Gewoon genoeg eten, voldoende eiwitten, en krachttraining doen (je hele lijf trainen)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb dit zelf ongeveer, en dit doe ik ervoor (pas aan naar behoefte, jij bent mij niet):
per dag 2500 kcal eten (dit verbruik ik ook ongeveer)
minstens 100 gram eiwitten per dag
ma, wo en vrij krachttraining (30-40 minuten)
di, do en za cardio (meestal hardlopen, soms eens fietsen of zwemmen, 45 minuten ongeveer)
Ritsuka
10 jaar geleden
Om die lijnen zichtbaar te maken zijn twee zaken van belang; een betere spierdefinitie en een lager vetpercentage.

Een betere spierdefinitie krijg je door te trainen en wel krachttraining. Uiteraard hoef je daarbij niet als een bodybuildster aan de gang, maar goede fitnessoefeningen en voornamelijk op de buik- en rugspieren gericht zouden hierbij kunnen helpen (uiteraard alle spieren trainen).

Een lager vetpercentage bereik je door op je eten en bewegen te letten. Gezonder eten, minder koolhydraten en goede vetten en eiwitten tot je nemen. Daarnaast aan sport doen, denk hierbij aan fitness, maar ook aan fietsen en hardlopen b.v.