Hoe kan ik ouder lijken?

Ik wil niet ouder lijken dan ik ben, maar ik wil gewoon graag dat mensen me ook gewoon zien als 18-jarige, wat nu meestal niet zo is.

Sowieso gaat iedereen ervan uit dat ik nog op school zit, dus ik krijg altijd vragen als van heb je al schoolvakantie of waar zit je op school? (en dan bedoelen ze ook echt de middelbare school) Ik ben over een paar weken 19 dus zit niet meer op school. Verder moeten jongens altijd lachen als ik mijn leeftijd vertel, omdat ze me niet geloven. Ik word dus soms een beetje 'jong' behandeld.

Nou ben ik niet heel erg groot (1.65 meter, wel blij mee hoor) en ben ik heel tenger en draag geen make-up. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik meer naar mijn leeftijd behandeld wordt door mensen die me niet zo goed kennen? Zonder me zwaar op te maken of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Lotte, als je iedere nacht maar 3 uur slaapt , zie je er heel snel ouder uit . MAAR . . . Dat lost niets op lieve Lotte. Ik zag er op jouw leeftijd ook veel jonger uit . Je hebt 'n enorm voordeel ! Als je in de 20 bent en ouder , heb je er alles voor over om er jong uit te blijven zien . Je klinkt heel goed . Wat maakt het uit ! Bij mensen die je niet zo goed kennen , doet het er niet toe hoe oud ze je schatten . En die je WEL goed kennen , die weten je leeftijd. Wees er blij mee meisje .Ik kan er hier op de site niet in extenso op ingaan . Maar geloof me : je boft met je uiterlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Probeer eens een klein beetje mascara en heel flauw wat oogschaduw :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Lotte18;

Er is geen standaarduiterlijk voor een 18-jarige, gelukkig niet zeg. In gevallen waarin je leeftijd er echt toe doet neemt men geen risico en vraagt naar een ID, de beste manier om je leeftijd aan te tonen. Als je jezelf qua uiterlijk ouder wilt laten lijken kan het zelfs tegen je werken; mensen denken juist omdat je zo je best ervoor doet dat je dan wel geen 18 zal zijn. Wees nou maar blij met je jonge uiterlijk, je wordt vanzelf sneller 'oud' dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je kapper eens om advies... een andere haardracht kan je ouder doen lijken. verder zou je je karatker aan moeten gaan passen en je bent nu eenmaal wie je bent.
Dit blijft niet zo, het verandert nog wel, maar een ander kapsel wil nog wel helpen. je ineens op gaan maklen tegen je zin is voor jou duidelijk niet de juiste weg. Verder blijven mensen toch zo reageren ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haren vast doen. Klein beetje make up op al is het alleen mascara. Hakken aan. Wat oudere kleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vervelend als je jonger wordt ingeschat! Ik zou er eigenlijk niet veel op weten. Misschien moet je er ook blij mee zijn, over een paar jaar ben je dankbaar dat je er nog zo jong uitziet! :) veel vrouwen willen er altijd jonger uitzien.
Vaak kan het aan je zelfvertrouwen liggen hoe jong je wordt geschat, miwschien kun je dat opbouwen en een beter laten zien wie je bent en waarvoor je staat.
Ik hoop dat dit een beetje helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleding en kapsel zijn volgens mij erg belangrijk

draag langer haar niet los maar in een knotje en KIJK of je 19 bent, maw geloof het zelf, het klinkt raar maar het zit ook in de blik in je ogen!!!!

en, maar dat vraag je niet, wees er maar blij mee, nog een paar jaar en iedereen van jouw leeftijd WIL jonger geschat worden, met wat geluk kost het jou dan weinig moeite.
amigo
13 jaar geleden
nu vind je het nog vervelend maar als je ouder word ga je het steeds leuker vinden als ze je jonger schatten dus niet zo veel van aantrekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een schoonheidssalon en vraag advies over gebruik van makeup en bij kapsalon voor ouder (= meestal korter) kapsel

Kleding: zoek meer 'managers' outfit. Hoeft niet per defenitie suffiger of hooggesloten te zijn.

Draag hakken.

Mocht dit niet helpen dan, Draag 'ring' en draag bril.