Bron: © IG The Prince and Princess of Wales
& Canva - Babyverlies week
Prins William en Prinses Catherine hebben opnieuw hun diepe steun getoond voor degenen die getroffen zijn door babyverlies. Zij namen ook dit jaar deel aan de ‘Wave of Light’-campagne ter ere van de baby’s die (te vroeg) zijn overleden. Prins William en Catherine markeerden dit onderwerp, dat verschillende leden van de Koninklijke Familie persoonlijk heeft geraakt, op 15 oktober met een ontroerend gebaar.
Hartverwarmend gebaar voor Babyverlies Bewustwordingsweek
In een ontroerend eerbetoon staken de Prins en Prinses van Wales een kaars aan om solidariteit te tonen met degenen die getroffen zijn door miskramen en doodgeboorten. Het paar deelde het beeld van de brandende kaars op hun sociale media. Hiermee toonden ze het belang van Babyverlies Bewustwordingsweek.
Dit onderwerp raakt hun diep, vooral vanwege de ervaringen van familieleden zoals Zara Tindall en Sophie, Hertogin van Edinburgh.
Dichtbij het hart van het Britse koningshuis
Prins William en Catherine zijn al geruime tijd pleitbezorgers van goede doelen. Deze organisaties begeleiden mensen die het hartverscheurende verlies van een kind hebben meegemaakt.
Tommy’s
Met hun deelname aan de ‘Wave of Light’-campagne vergroten ze de bekendheid van Tommy’s. Dit is de grootste Britse stichting voor zwangerschap- en babyverlies. De voortdurende betrokkenheid van het koninklijk paar benadrukt het belang van steun aan gezinnen in hun moeilijkste momenten.
De teksten gaan onder de X-berichten verder >>
#BabyLossAwarenessWeek2025
— IeJeeDeeAaa (@Y_H_Bl_Sl) October 15, 2025
Hanna 26-9-2007 30 weken 🩷
Mirjam 18-10-2008 24 weken 🩷 pic.twitter.com/g0a2xajfEE
We are so thankful to The Prince and Princess of Wales for joining us for the #WaveOfLight again this year 💖💙🕯️
— Baby Loss Awareness Week (@BLA_Campaign) October 15, 2025
Their support means so much and will go such a long way in helping us raise awareness of pregnancy and baby loss. pic.twitter.com/XJB3ZcXGUl
Ondersteuning: Actie met Tommy’s en ‘Wave of Light’
De Prinses van Wales is al jarenlang een voorvechter van Tommy’s. Ze deelde in 2024 een emotionele boodschap met haar volgers:
Babyverlies Bewustwordingsweek is zo’n belangrijk moment om degenen te steunen die de verwoestende pijn van babyverlies hebben ervaren.
Dit jaar markeert hun deelname aan de campagne het tweede opeenvolgende jaar, waarin het koninklijk paar meedoet. De campagne was een samenwerking met Plum & Ashby en auteur Elle Wright.
Actie: ‘Wave of Light’
De tekst gaat onder het bericht verder >>
#WaveOfLight pic.twitter.com/PEQHsqqXdy
— The Prince and Princess of Wales (@KensingtonRoyal) October 15, 2025
Hoop en bewustwording brengen in een moeilijke tijd
Door hun persoonlijke betrokkenheid en aanwezigheid op sociale media moedigen het koninklijk paar hun volgers aan om in contact te komen met organisaties zoals Child Bereavement UK en Sands Charity.
Met het uitlichten van deze hulporganisaties reiken ze troost en hoop aan iedereen die het verlies van een baby heeft ervaren of meemaakt.
Hun voortdurende betrokkenheid
Met hun voortdurende steun zorgen Prins William en Catherine ervoor dat Babyverlies Bewustwordingsweek een belangrijk moment blijft van bezinning. Een terugkerend moment om verhalen te delen en elkaar te steunen in tijden van verdriet.
Hun hartverwarmende acties sturen een duidelijk bericht van solidariteit naar allen die zo’n tragisch verlies hebben meegemaakt.
Lees ook: Harry en William weer nader tot elkaar door gezamenlijk peetouderschap?
Bronnen
Baby Loss Awareness Week, The Prince and Princess of Wales, KeK Mama