Bron: © Foto ter illustratie Canva. Jysk's groeiplannen voor Nederland: 140 vestigingen.
De meubeldiscountermarkt verandert razendsnel, en daarin steekt een speler de laatste tijd met kop en schouders boven de rest uit: Jysk. Deze Deense keten zet vol in op een forse groei in zowel Nederland als België. De rode draad in Jysk’s strategie? Nieuwe winkels openen vlak bij supermarkten.
Voor consumenten, en in het bijzonder prijsbewuste 60-plussers, zorgt deze aanpak voor een toegankelijke en betaalbare woonwinkelervaring.
Meer locaties, dichter bij de klant
Jysks groeiplannen zijn indrukwekkend: binnen enkele jaren trekt de keten het aantal winkels in België op naar 125 en in Nederland naar 140 vestigingen.
De aanpak is no-nonsense en pragmatisch: winkels openen waar het dagelijks leven zich afspeelt, in de directe nabijheid van supermarkten. Klanten maken zo hun gang naar de supermarkt én vangen meteen een glimp op van de nieuwe woontrends, de laatste aanbiedingen of praktische meubels voor huis en tuin.
Waarom juist bij supermarkten?
De keuze voor locaties nabij supermarkten is geen toeval. Supermarkten zijn ankerpunten in winkelgebieden en trekken dagelijks een groot, divers publiek. Voor veel consumenten, met name 60-plussers die bewust omgaan met hun budget, is de winkeltrip efficiënt en uitnodigend als zij verschillende boodschappen kunnen combineren.
Landelijke dekking en vernieuwde winkelervaring
Jysks ambitie is duidelijk: landelijke dekking realiseren en marktleider zijn in betaalbaar wonen. “De strategische locaties, gekoppeld aan een modern winkelconcept en sterke digitalisering, maken het winkelen toegankelijker en leuker voor een breed publiek”, aldus Jysk. “Vooral oudere consumenten en prijsbewuste gezinnen profiteren van de groeiende nabijheid, inspiratie en het grotere aanbod dat aansluit op de wensen van nu.”
Jysk maakt zich alvast op voor de feestdagen. De video start als je op de foto klikt >>
Bronnen:
Headliner, dvo, Twinkle Magazine