hoe zorg je dat ze zachter gaan rijden

Vandaag is het weer gebeurd nu onze kat dood gereden voor de deur'.
Wij wonen in een woonwijk waar 30 mag zelfs dat is hier te hard gezien het aantal kinderen, katten,honden.
Lopen op de stoep is niet mogelijk ivm het pakeren van autó's
max 20 kunnen ze rijden
Nu is het de zoveelste kat straks kunnen we een kind wegdragen
Hoe laten we ze een normaal tempo rijden
Zelf denken we aan handtekeningen voor de gemeente maar die heeft al gezegd dat dat heel lang kan duren voor er wat gebeurd.
Er moet nu wat gebeuren

graag serieuze tips

Toegevoegd na 12 minuten:
een idee om wat op of naast de straat te plaatsen wat ruimte inneemt is geen optie daar die ruimte hoe klein ook er niet is

Toegevoegd na 19 minuten:
nog even wil ik toevoegen dat deze wijk stamt uit 1920-1930 dus zeer smalle straten
autos moeten op de stoep parkeren dan kan er in het midden 1 auto rijden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.5K

Het beste antwoord

Daar kan je niet voor zorgen!
Grappig dat de gemeente zegt dat het heel lang kan gaan duren voor er wat gebeurd.
Wacht maar zodra er een kind aangereden word dan is er wél snel iets aan te doen...

Zo gaan die dingen altijd met onveilige wegen, in mijn straat zijn pas 3 redelijk zware ongelukken gebeurd eer ze drempels plaatste...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

vragen aan de gemeente of ze er iets aan doen

Toegevoegd na 27 seconden:
en ook pas op bordjes hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit op in een nieuwbouwwijk gewoond en daar reden ze ook te hard. Een aantal mensen hebben toen grote bloembakken midden op de weg gezet zodat de auto's moesten slaommen.

Je loopt wel het risico dat een van de autobestuurders de politie gaat bellen maar dan heb je wel tenminsten hun aandacht. Dat is namelijk bij ons toen ook gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat blijft lastig. Wij hebben soortgelijke situatie hier bij ons in de straat. (en zijn ook al 3 poesen kwijt)
Je zegt dat je niet op de stoep lopen niet mogelijk is ivm geparkeerde auto's ? kun je daar niets aan doen dan ?
Wij wonen (aan de zijkant van het huis) aan een straat waar alleen wij onze auto's neer zetten. We de auto's zo neer aan elke kant 1 zodat ze wel af moeten remmen.
Een verkeersdrempel aanvragen kost veel tijd.
En ondertussen gewoon hopen dat de poesen en kinderen goed oppassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik woon in een 30 km straat waar ze soms met 70 doorheen jakkeren. 1 kat dood, en 3 bijna dood katten. Zelf heb ik er ook al een keer bijna ondergelegen en 1 aangereden kind.(niet van mij, hoor)
Ik heb wel eens een campagnemateriaalpakket aangevraagd waarin o.a. een heleboel 30km stickers zaten. je kan ze op bv kliko's plakken. Ik moest me wel voordoen als vereniging (wijkvereniging verzinmaarwat)

Verder een groot spandoek met: Rij jij in mijn wijk 30? Dan doe ik dat ook in jouw wijk"

Want ik heb het idee dat veel mensen die te hard door jou wijken rijden, zelf hun eigen straat vaak vol hebben hangen met borden waarin ze vinden dat je aan hun kinderen moet denken.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met 30 nog een kat kan aanrijden, maar als het echt zo vol staat met auto's enzo, ga lobbyen om te zorgen dat het als woonerf wordt ingericht. dan mag er nog maar stapvoets gereden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mobiliseer zoveel mogelijk mensen uit de buurt, die er net zo over denken als jij. Je hebt veel meer kans bij de gemeente als je met 30 man een verzoek indient, dan als je dat alleen doet.

Voordeel is dan ook, dat je met elkaar al plannen kunt maken, hoe je de situatie kunt verbeteren. (drempels, bloembakken, paaltjes etc.) Als je met een uitgewerkte tekening van je plannen bij de gemeente komt, zijn ze ook eerder bereid tot actie. Ze zien dan dat jullie er zelf ook tijd in hebben gestoken, en dat het serieus is en niet zomaar een opwelling.

Ook heeft iedere wijk wel een of ander wijkkrantje. Neem daar eens contact mee op. Een berichtje in zo'n krantje kan best helpen. Ook contact opnemen met de wijkagent kan zinvol zijn. Als hij/zij ook vindt dat het beter kan met de veiligheid in je straat, dan maak je weer meer kans. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in de straat is het idem-dito. Een smalle twee- richtingstraat, aan een kant huizen met parkeerplek voor hun deur, aan de overkant een rij parkeerplaatsen met brede uitrijstrook. Een paar honderd meter verder ligt het autocircuit en vooral de jonge gasten ,die hier op bezoek waren ,willen dan coureur spelen lijkt het wel. Toen onze zoon bijna werd aangereden, was bij ons de maat vol. We hebben de gemeente bestookt met klachten en vragen. Uiteindelijk hebben ze een bord "30 km. zone" geplaatst, hetgene niets helpt. de politie zegt doodleuk dat we die mensen erop aan moeten spreken! Te gek voor woorden.
Net alsof zo`n bestuurder stopt om zich te laten aanspreken door zomaar iemand. Daar rijdt hij toch te hard voor?Zelfs op de parkeerstrook bij ons tegenover gaan ze achter elkaar staan, wat het nog smaller maakt voor de auto`s om elkaar te passeren op die smalle rijweg. Mijn man heeft dermate geageerd dat hij een zetel in de gemeenteraad heeft gekregen bij de vorige verkiezingen met zijn eigen partij. Hij heeft nu dus inspraak en zit momenteel in een werkgroep die het parkeerregime hier wil aanpakken.Het allerbelangrijkste is dat hij de burgemeester , als hoofd van de politie, al zover heeft dat deze wil laten handhaven en de politie meer wil laten patrouilleren en bekeuren. Als je iets voor elkaar wil krijgen moet je dus zorgen dat je ook gehoord wordt. Anders zal het ze worst wezen!
amc
13 jaar geleden
Dit werkt best wel, ben het eerder tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een verkeers drempel waar niet harder overheen gereden kan worden dan 15 kmpu ! en dat in de gewenste hoeveelheid drempels, lengte van de straat en breedte van straat .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de dieren die dood gaan, is het natuurlijk ook tegenstrijdig, want die zijn juist gewend geraakt dat er zo langzaam wordt gereden en daardoor minder voorzichtig zijn op straat. Honden moeten aan de lijn en staan onder het toezicht van de eigenaar. Die moet de hond bij zich houden en op het verkeer letten.

Over je parkeer probleem op de stoep: neem foto's en ga ermee naar pakeerbeheer of de gemeente. Stuur ze met brieven mee.

In de 30km zone zijn ongetwijfeld drempels geplaatst. Als men harder rijdt, dan gassen ze na een drempel en remmen ze na een volgende drempel. Dit kan je eens filmen.

Stuur de kinderen naar het speelpleintje. En laat ze niet op de straat spelen. Het is al zo krap volgens je verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al eerder genoemd, maar het helpt wel: verkeersdrempels. Dus de gemeente inschakelen. Herhaaldelijk de politie bellen om te komen posten wil ook nog wel eens helpen.

Daarnaast is het denk ik een goed idee om in je straat een flyer bij iedereen in de brievenbus te doen. Het is namelijk vrijwel altijd zo dat de mensen die te hard rijden, zélf in de bewuste straat wonen. (Ik heb er op gelet en in mijn straat klopt het aardig.)