parkietje groen/paarse neusdop, is hij ziek?

hallo,

mijn parkietje heb ik nu ongeveer 2 maanden. hij had altijd een hele mooie helder blauwe neusdop maar nu is hij groen met paars. ook zijn zijn veren niet meer mooi glad. ook krabt hij de laatste tijd wat aan zijn kopje. ik weet niet of dit meer is geworden als eerst, maar nu walt het op

is er iets met hem aan de hand? hij eet en drinkt nog gewoon zo als altijd, ook fluit hij vrolijk mee met de muziek vliegt vrolijk rond enz.

moet ik me zorgen om hem maken?

ik voeg nog een foto en een filmpje toe.
de foto is van zijn neusdop eerst en het filmpje is van hoe hij er nu uitziet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je parkietjes zien er super gezond uit en komen nu pas goed op kleur.

Antwoorden (1)

Vanaf de leeftijd van 4 maanden begint een parkiet volwassen te worden en verkleurt de neusdop. Jouw parkietje is nog erg jong vandaar de verkleuring. Niets om je zorgen over te maken aangezien jouw parkiet verder vrolijk is en goed eet/drinkt.

De parkiet krabt om het lijf te reinigen, je ziet ook vaak stofdeeltjes loskomen. Krabt je parkiet erg veel, dan kan hij parasieten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
na de jeugdrui verandert de neusdop toch van beige naar blauw?
deze had al een blauwe neusdop, en heeft nu een paarsige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine parkietjes hebben een blauwe gloed over hun neusdop zowel vrouwtjes als mannetjes. Deze veranderen na enkele maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah oke.. ik ben blij dat ik het niets ergs is.
maar ze zijn beide nu ong 8 maanden.. dus hij wordt later
nog wel weer zo mooi blauw als ik het goed begrijp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt het alsnog diep blauw later is het een mannetje, is het bruin/beige geworden dan is jouw parkiet een vrouwtje.
Aangezien jouw parkiet nog jong is en volop aan het veranderen is het even afwachten welke kleur het uiteindelijk gaat worden.