Wat gebeurt er als je een lege magnetron een half uur op volle stand aan zet?

Ik merk net dat mijn zoon dat heeft gedaan. Hij wilde de kookwekker op de magnetron gebruiken maar zette hem in plaats daarvan aan.
Wat zou er gebeurd zijn als ik het niet had gezien?

Toegevoegd na 1 dag:
Meer specifiek: zou er brand van komen? Het is een inbouwmagnetron.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
17K

Het beste antwoord

Als het goed is staat er ook in de gebruiksaanwijzing dat er altijd iets in de magnetron moet staan (wat er natuurlijk in mag), zodat de magnetron zijn energie kwijt kan.

De magnetron bestaat uit een magnetron (de engelse zeggen tegen de magnetron : microwave oven. Wij noemen het hele apparaat naar de naam van het belangrijkste deel de magnetron). De magnetron is een maser, oftewel een Microwave Amplification by Stimulated Emission of Radiation , die als het ware energie opbouwt die tegengehouden wordt en uiteindelijk eruit schiet bij een bepaalde energie als een laserstraal.

Net zoals bij een antennes die uitzenden op veel wattage of op een hoge frequentie zoals WiFi, is het van belang dat het apparaat zijn energie kwijt kan. Als hij dit niet kan, kan het apparaat kapot gaan en zelfs mens / dier of materiaal beschadigen. Of een magnetron buiten het apparaat schade kan aanrichten, lijkt me onwaarschijnlijk als hij "leeg" draait. Dit omdat magnetron stralen al geblokt kunnen worden door een stuk aluminium folie en zelfs het gaas van het deurtje. Dat het (uiteindelijk) slecht voor het apparaat zelf is, daar twijfel ik niet aan!

Toegevoegd na 1 dag:
antwoord op de uitbereiding:
Nee dat is haast onmogelijk, gezien het feit dat een magnetron oven zo gemaakt is dat de straling binnen in blijft. In het ergste geval weerkaatst de energie terug de magnetron (de straalpijp waar de maser inzit) en gaat hij kapot. Zodra deze het niet meer doet kan er dus ook geen energie meer die brand kan maken

Toegevoegd na 1 dag:
hieronder is de magnetron, waar de micro waves uitkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Grote kans dat ie dat niet had overleefd. Als er niets in je magnetron zit dat het uitgezonden vermogen kan dissiperen, kan je magnetronbuis kapot gaan.
Er staat ook in je gebruiksaanwijzing dat je dit niet moet doen.
escape
13 jaar geleden
ja dat zou je eens moeten proberen!
ik denk niet veel want daar moeten ze op gemaakt zijn!