Kan je zonnenbloemen ook binnen houden?

Ik wil graag zonnenbloemen planten en binnen houden, nu snap ik dat 4 meter hoog een beetje te is, maar ik las ook over anderhalve meter en zelfs over maar 40 cm hoge zonnenbloemen.

Wie kan mij hier meer uitleg over geven, over de mogelijkheden, de gevolgen en ook hoe ik aan de juiste zaadjes kom (niet alleen de plek, maar hoe noem ik dat dan)

Toegevoegd na 6 uur:
Inmiddels dus uitgevonden dat de kleinere schijnbaar voor binnen zonnenbloemen de choco sun versie is (helianthus choco sun)
Echter staat overal nagenoeg precies dezelfde informatie, en ik denk dat er vast wat meer over te vertellen is dan dat gene wat hieronder al staat vermeld.

Wie heeft er verstand van en kan mij meer over deze plant vertellen (krijgt het ding bijvoorbeeld ook zaadjes of moet je die elke keer kopen) hoe zit het met de aarde en is voeding nog noodzakelijk dat soort dingen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, zonnebloemen kun je ook binnen houden. Choco Sun is een lage zonnebloem voor in de pot. Prachtige goudgele bloemen met donker hart. Mooie compacte plant met kleine, donkergroene bladeren. Mooi opgerichte bloemen, waarbij de vertakking er voor zorgt, dat er steeds nieuwe bloemen volgen. De oude uitgebloeide bloemen uiteraard wel tijdig weghalen. Kan ook in de tuin worden geplant en dan wordt de plant iets hoger (ca. 45 cm).

Bronnen:
http://www.janroozen.nl/BLsoorten/nieuweso...

de kleine rassen kunt in in principe gewoon ook binnen laten groeien. Voor het raam. Zaadjes zijn te koop bij het betere tuincentrum.

De naam zonnebloem zegt het al, je bloemen houden van zon, dus zijn de meeste huiskamers veel te donker om deze planten te kunnen kweken, wel kan je ze in het voorjaar binnen voorzaaien en dan als kleine plant naar buiten.Zonnebloemen bestaan uit tientallen soorten en de pakjes zaad, zijn vanaf het voorjaar in een tuincentrun volop te koop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100