Hoe heet het koord waarbij je aan een bel trekt?

Hoe heet het koord dus waarbij je aan de onderstaande bel trekt.

Toegevoegd na 25 seconden:
*waarmee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Vroeger heette dat een schellekoord. Dit lijkt meer een schelleketting :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Na de tijd van de bediendenverblijven, die verbonden waren aan de te bedienen verblijven, en het schellekoord dus niet meer nodig was, werd het later een wandsierraad. Het had zijn nut verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een beltrekkoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mechanisme op de foto hoort bij een trekbel.
Staaf door deurstijl verbonden met ketting.
U trekt dus niet aan een ketting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bel op de foto heeft helemaal geen koord. Je ziet een ketting die verbonden is met een ijzeren stang die door de deurpost leidt. Buiten zit een knop aan die ijzeren stang waaraan je kunt trekken om de bel te luiden. Het is een deurbel om te laten weten dat je buiten voor de deur van de woning staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij of zij vroeg niet naar hoe de stang heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk Krakkemik. En de min is ook van jou. Kinderachtig hoor. Maar weet dat een minnetje meer mij niks kan schelen. Geef mij maar minnetjes zoveel je wilt.
De vraag was inderdaad wat de benaming van het koord is. Zie jij een koord op de foto? Nee, je ziet een ouderwetse deurbel en niet een bel die in de bediendenverblijven hing.
Dat de bel op de foto helemaal geen koord heeft, zeg ik immers ook in mijn antwoord.
Maar dat zal jou een zorg zijn. Jij wilt alleen maar die min aan mij "verantwoorden". Nou, geweldig hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja zeg, wat een aannames. i did nothing of the sort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te horen denk ik dat je begrijpt wat ik bedoel, dus misschien zou je daar dan antwoord op kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@quintyn
Een antwoord heb ik al gegeven. Jij hebt het over een koord maar een koord hoort niet bij deze bel. Krakkemik heeft al een antwoord gegeven over een koord en wel het schellekoord. Dat koord hoort niet bij de bel op de foto maar bij een koperen belletje wat vroeger in de ruimte hing waar de bediendes zaten. Als de "meneer" of "mevrouw" dan aan het schellekoord trok, ging de bel in de ruimte van de bediendes klingelen zodat ze wisten dat "meneer" of "mevrouw" iets nodig had.
Meer kan ik niet van het antwoord maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om nog even op die min terug te komen. Hier heb je hem alsnog want je geeft nog steeds niet een antwoord op wat Quityn vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kunt niet beoordelen of de vraag wel of niet beantwoord is. Jij hebt zelf de vraag helemaal niet gesteld. Die beoordeling is aan Quintyn.
Maar ik begrijp je wel, je wilt gewoon even wraak nemen. Stoer hoor. Gefeliciteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey kom, nou moet je ook je verlies nemen. Je beschuldigt me eerst van een min die ik NIET gegeven had, en nu ik m dan wel geef huilie doen.
Een schellekoord