elektrische kachel of zibro kachel, wat is goedkoper in gebruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.4K

Het beste antwoord

Een Zibro is zeker goedkoper.
Op mijn werk staan er 3 stuks sinds een paar jaren en we besparen flink aan energie, want vroeger hadden we elektrische verwarming.
We gebruiken altijd gewone petroleum van de pomp (sommige tankstations hebben dat), dat gaat net zo goed en is stukken goedkoper dan de echte Zibro-brandstof.

We hebben eigenlijk 1 Zibro, en 2 van een goedkoper merk, en het valt echt op dat de Zibro bijna nooit gereinigd hoeft te worden, maar de 2 andere merken wel. Dus het is veel praktischer om een echte Zibro aan te schaffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze verbranden helemaal reukloos, enkel bij het 'opstarten' ruik je de petroleum. Ook zit er een thermostaat op die je kan instellen op tijd en temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kachel via het lichtnet is goedkoper en...., veel schoner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Zibro kachel is veel goedkoper. Bovendien geeft het een hele behaaglijke warmte.

zie de berekening van beide.
http://users.telenet.be/annette-guy/calc/appVerbruik.htm

http://www.noortproducts.nl/contents/nl/d72_zibrokachels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor korte tijd is een zibro wel te doen in een goed geventileerde ruimte.
In elektrische kachel zit veel verschil maar zijn allemaal veel veiliger en schoner. Een oliegevulde elektrische radiator is veel zuiniger dan een ventilatorkachel.
Een electrische is ook veel beter thermisch te regelen dan een zibro en gaat ook helemaal uit als de temperatuur bereikt is.
Lijkt mij dus voor tijdelijk verwarmen in goed geventileerde ruimtes zibro.
Bij constant verwarmen waar je ook zelf niet altijd bij bent of slaapt Elektrisch.