Wat voor spin is dit?

Deze spin zat vorige week bij mij in de achter tuin.
Hij is echt abnormaal groot (de grootste die ik ooit in het echt heb gezien).
De foto's zijn een beetje wazig, maar ik hoop dat iemand weet wat voor spin het is.
En is het normaal dat die in Nederland rond loopt? Zou die giftig zijn?
(Ik heb er al 3 van die in mijn achter tuin gezien en de zijn niet bang, want toen ik ene wou vangen liep doe mijn richting in in plaats dat hij weg liep!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heb jij als trefwoord buitenland neergezet terwijl die in je achtertuin zat? Woon jij soms in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee haha ja omdat ik denk dat het een buitenlandse spin zou kunnen zijn
Cryofiel
13 jaar geleden
Welke taal sprak hij?
zondag
13 jaar geleden
Turks natuurlijk Cryofiel; hij kende geen Engels.

Antwoorden (2)

Het is waarschijnlijk een celspin die hoort tot de zesoogspinnen, dit zijn bewegelijke en grote spinnen die snel weg kunnen lopen, ook wat de poten betreft lijkt hij er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het geen 'gewone huisspin? Dat is n.l. een van de grootste spinnensoorten in West Europa... vooral vanwege de lange poten

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier zijn nog wat plaatjes