Wat gebeurd er als je op vakantie bent, en je laat je kraan aan staan voor 3 weken?

Wordt na een bepaald aantal liters de verbinding verbroken? Gaat dit veel geld kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Een waterkraan heeft een debiet van ruim 10liter per minuut. (kan meer zijn maar zeker niet minder) Een kuub water kost ongeveer 1,30 euro.

3 weken x 7 dagen x 24 uur x 60 minuten x 10 liter=302400 liter water down the drain.

Dat kost je dan ongeveer 400 euro. Zonde van het water maar ik zou er niet voor terugrijden uit Zuid Frankrijk.

En nee, de verbinding wordt niet verbroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan krijg je een hoge waterrekening.
Verder moet je hopen dat je je afvoer niet hebt afgesloten met zo'n dopje, dat het water dus ergens heen kan, anders kan het zomaar zijn dat je bij terugkomst ipv een zwembad bij het hotel een zwembad in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de kraan blijft gewoon lekker lopen en dat kost dus geld. hopelijk kon het water wel gewoon weg lopen anders heb je nog een overstromiing ook
ronron1212
13 jaar geleden
Er wordt nergens automatisch de verbinding verbroken, en ja, dat gaat je veel geld kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die kraan tapt vrolijk verder tot iemand hem dicht draait... Hoge waterrekening en mogelijk allehande overige schade aan vloer, muren, deuren etc door op- en intrekkend vocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent, dat je de volgende en misschien nog wel meer vakanties op je buik kunt schrijven. Nee,de kraan blijft,zolang hij opengedraaid blijf even rustig water leveren.