Hoe kan ik snuitkevertjes bestrijden in huis?

Mijn zoon heeft een nest snuitkevertjes gevonden in zijn slaapkamer. Echt nog hele kleine zo'n 1-2 mm groot.
Na alles grondig te hebben schoongemaakt en gestofzuigd blijven ze terugkomen uit kieren en naden.
Zouden dat de laatsten kunnen zijn of is mijn plaag nog niet over? Wat kan ik doen? (Hij heeft geen planten in zijn kamer)
Nu we er op letten zien we ze echt her en der lopen :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit van snuitkevertjes gehoord, ben benieuwd hoe ze eruit zien.

Antwoorden (3)

toch wel apart...
want ze komen juist alleen s'avonds tevoorschijn..
en leven voornamelijk van bladeren en wortels van planten..
groeit er misschien een klimop tegen de gevel waar zijn slaapkamer bevind..
het enige wat je nu kan doen is , zodra je ze ziet direct wegdoen bv doorspoelen..
op een gegeven moment zijn ze wel weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook flink last van ze gehad.
ze planten zich voort in potaarde, waar ze ook flinke schade aan de wortels kunnen aanrichten.
als je dus planten in huis hebt, moet je ze daar bestrijden.
via het tuincentrum kan je aaltjes van ecostyle bestellen.
mengen met water, en eenmalig de aarde van alle planten in huis ermee doordrenken.
verder losse kevers verwijderen/doden, en dan ben je er snel van af.
Rieneke1
13 jaar geleden
vaak kun je bij de gemeente aaltjes bestellen. in berkel en omstreken zijn ze een ware plaag en het is lastig ze uit te roeien. zorg zo snel mogelijk dat je van ze af komt. ze zien er lief uit maar eten al je wortels van de planten op. succes.