wat voor boom is deze boom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bent U wel zeker dat dat blad bij deze boom hoort?
Of zijn de karteltjes niet wat scherper of meer hartvormig?
Want lijkt me een berk met een grauwe abeel (populieren) blad????

Antwoorden (8)

Je foto is niet erg duidelijk, maar te oordelen naar de wat witte stam, zou ik zeggen een Berk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Inderdaad, als ik inzoom lijkt het op een zilverberk,maar dan wordt hij wat wazig.
Aponi
13 jaar geleden
Ik heb hier een berk voor de deur staan maar het blad is toch iets anders. Wat smaller en de inkepingen in het blad zijn niet zo mooi rond, eerder wat puntig. Ook zitten aan de bladen van mijn berk niet zo een lange stelen, het blad zit vrij dicht tegen het takje aan. Dit is dus een vergelijking met mijn berk. Weet niet of het per soort berk erg verschilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Aponi, je hebt gelijk, de foto van het blad is toegevoegd nadat ik mijn antwoord had gegeven, nu ik het blad gezien heb twijfel ik ook aan de Berk.
volgens mij is het n uit de kluiten gewassen berk.al n hele oude aan de stam en de blaadjes te zien.(hoe ouder de berk hoe groter de blaadjes en hoe doffer de kleur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto is niet erg duidelijk. Ik denk dat het een Beuk is, maar het is nu de tijd om eens te kijken wat er onder ligt de afgeworpen vruchten kunnen nu nuttige informatie geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een esp, oftewel ratelpopulier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er uit als een zilverberk; lichte tot witte schors die gemakkelijk loslaat. De schors werd vroeger wel gebruikt om op te schrijven. De berk bevat ook een sapstroom die men kan aftappen en die héél gezond is om te drinken. Kan overigens alleen in het vroege voorjaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het meerdere malen vergroten van de foto, blijkt idd, dat het een duidelijk geval van berk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Martinm zit waarschijnlijk goed of het dichtst in de buurt: het is een esp/ratelpopulier of een abeel-variant of een kruising van deze types (in die populierenfamilie kruisen alle varianten onderling vrolijk door zodat je soms nauwelijks meer weet welke soort je nou voor je neus hebt staan).

Je zou bij de gemeente kunnen informeren, soms hebben die keurige overzichten van welke bomen waar staan.
Anders zul je nog wat foto's moeten maken van met name de schors en de zaden/vruchten, dat kan helpen bij een nadere determinatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mooie grote berk