wat voor boom is deze boom

Weet jij het antwoord?

/2500

Je foto is niet erg duidelijk, maar te oordelen naar de wat witte stam, zou ik zeggen een Berk.

volgens mij is het n uit de kluiten gewassen berk.al n hele oude aan de stam en de blaadjes te zien.(hoe ouder de berk hoe groter de blaadjes en hoe doffer de kleur)

De foto is niet erg duidelijk. Ik denk dat het een Beuk is, maar het is nu de tijd om eens te kijken wat er onder ligt de afgeworpen vruchten kunnen nu nuttige informatie geven.

Ik denk een esp, oftewel ratelpopulier.

Bronnen:
http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1024...

Ziet er uit als een zilverberk; lichte tot witte schors die gemakkelijk loslaat. De schors werd vroeger wel gebruikt om op te schrijven. De berk bevat ook een sapstroom die men kan aftappen en die héél gezond is om te drinken. Kan overigens alleen in het vroege voorjaar.

Door het meerdere malen vergroten van de foto, blijkt idd, dat het een duidelijk geval van berk is.

Martinm zit waarschijnlijk goed of het dichtst in de buurt: het is een esp/ratelpopulier of een abeel-variant of een kruising van deze types (in die populierenfamilie kruisen alle varianten onderling vrolijk door zodat je soms nauwelijks meer weet welke soort je nou voor je neus hebt staan). Je zou bij de gemeente kunnen informeren, soms hebben die keurige overzichten van welke bomen waar staan. Anders zul je nog wat foto's moeten maken van met name de schors en de zaden/vruchten, dat kan helpen bij een nadere determinatie.

een mooie grote berk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100