een ficus, niet te verwarren met fiscus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ficus benjamin

Toegevoegd na 2 minuten:
Rhapis een hele makkelijke kamerplant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Sanseveria, niet dood te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een ficus, die al jarenlang mooi staat te wezen in de kamer.

Cactussen kunnen ook erg mooi zijn ( geen grapje). Vragen bovendien niet zoveel verzorging. Kunnen heel mooi bloeien ook.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Vetplanten, die kunnen ook tegen een stootje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of natuurlijk de Flamingoplan, kantoorplant van het jaar 2010!
bamibal
13 jaar geleden
Vetplanten in het algemeen. Hebben weinig specifieke verzorging nodig, eens in de week water geven is vaak al voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een yucca, evt. op stam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze goed verzorgt, dan gaan alle kamerplanten wel lang mee. Anders moet je geen kamerplanten nemen, maar kunstplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vrouwentong, net als de echte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Stephanotis (mijn moeder heeft er, weliswaar doorgestekt, ééntje 30 jaar goed kunnen onderhouden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cactus of een vetplant, niet dood te krijgen. Wel af en toe water geven natuurlijk, maar deze overleven best lang als je het eens vergeet.
13 jaar geleden
planten met "dunne friemelblaadje" zijn meestel niet zo sterk en groene planten zijn meestal sterker dan planten met meerkleurige bladeren (hoewel er ook wel sterke wit-groene voorbeelden zijn). Verder zijn planten zonder bloemen vaak sterker
Voor de meeste antwoorden hierboven klopt dit verhaal aardig
tot slot zijn vooral planten die met niet te veel water toekunnen vaak niet stuk te krijgen (als ze wel voldoende licht hebben) wij zijn ooit een dracaena vergeten en na 3 maanden zonder water leefde hij nog (was wel iets slap maar na een scheutje water kwam dat weer goed)
amigo
13 jaar geleden
Een kamerplant op basis van hydrocultuur.

Bijkomend voordeel, slechts 1 keer per maand even checken of er nog voldoende water beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door dat niet zo goed met planten over weg kan heb ik dit eens gevraagd aan een bloemist
Haar antwoord was hoe dikker het blad hoe sterker de plant
Heb daar opgelet en is id zeker waar de planten gaan bij mij nu erg lang mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke kamerplant gaat dat maar ze vereisen wel wat verzorging, net zoals jijzelf kunnen ze niet zonder vocht, licht, voeding.
Als je daar weinig aandacht aan wilt schenken, neem dan vetplanten en cactussen, of kunststof planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Palm planten. Gaan jaren mee en je hoeft ze maar 1x per week water te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cactus gaat lang mee, ik heb zelf een warme woning, dus alle planten die goed tegen warmte kunnen gaan lang mee. Ik heb een palmboom, cactus en een bananenplant.

Het ligt natuurlijk ook aan de ruimte die je hebt. bananenplant kan heel groot worden.