Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De hedera in de badkamer wordt wat groot.

Ik wil hem graag wat kleiner maken: Hoe kan ik dat het beste doen? Ook wil ik een stekje ervan maken, hoe ga ik dat doen en hoe kan ik die het beste verzorgen/potten? Jaja, dit zijn veel vragen in 1, alvast bedankt voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is bijna geen gemakkelijker plant dan de Hedera.
Hoe je hem ook snoeit hij blijft het doen.
Stekken is dan ook geen enkel probleem, je kunt de afgeknipte stukken gewoon in de aarde zetten maar ook in een vaas met water krijgen ze wortels.
Nog even een tip, zet de Hedera niet vlakbij of tegen het behang.
Ze wortelen nogal gemakkelijk en ik had de plant al een keer helemaal vastgegroeid zitten aan het behang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, uitgebreid en nog een tip erbij ook. Het kan niet op!

Andere antwoorden (4)

Op deze site staat wel het een en ander over hedera's.
Neem eens een kijkje:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hedera is een sterke plant, dus ik zou er de schaar in zetten en hem een kopje kleiner maken.
hij wortelt ook zonder moeite, dus je zou de afgeknipte takjes meteen in de vochtige aarde kunnen zetten.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
gewoon afknippen in het model wat jij wil en van de afgeknipte stukjes kan je weer nieuwe maken door ze in het water te zetten en te wachten tot ze wortels krijgen,die zet je dan weer in n pot met potgrond en je hebt weer nieuwe.succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon kortwieken, klimop is vrijwel onverwoestbaar.
Als je stukjes van ongeveer 4 cm neemt met een paar bladeren eraan, zet je die gewoon in een bakje met (nieuwe) potgrond. Water geven, niet verzuipen, zorgen dat ze genoeg licht krijgen, en voor je het weet heb je hordes hedera's ;-)

(En anders heb ik nog wel een paar tientallen meters voor je, om stekken van te knippen ;p)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding