Kan je zelf een muizenval maken die muizen elektrocuteert?

Weet jij het antwoord?

/2500

jho wat zielig doe je toch niet, ook al zal ik weten zou ik het niet verteelen.

Ja dat kan, is ook nog eenvoudig te doen ook, maar waarom zou je?

Met deze installatie moet het met wat aanpassingen gaan lukken. Plaats een heerlijk stukje kaas op het rooster.....

Voor nog geen tientje koop je bij een beetje die-het-zelf winkel een balletje waarmee je ze weer kunt vrijlaten op een andere plek. Een (buiten)kat is ook een oplossing. Echter electrocuteren is niet diervriendelijk, als je wilt weten waarom niet raad ik aan om eens je vingers lekker diep in het stopcontact te stoppen. Toegevoegd na 40 seconden: Valletje natuurlijk

Dat wil je helemaal niet want dan zit je continu met de geur van verbrand bont in je huis. Je zou vast wel zoiets kunnen maken, maar ja, het lijkt me dus niet slim. Huur je of woon je in een koophuis? Als je huurt, kun je de verhuurder eens aanspreken, dat ie iets moet doen aan knaagdierbestrijding.

Ik zou proberen met een klassieke (houten) muizenval. Een gewoon netsnoer van 220V nemen en één draad op de plaats van de kaas en de andere draad vastmaken aan het ijzer van de veer die dichtklapt. De zekering zal wel springen, maar dan is het noodlot al achter de rug.

Er wel rekening mee houden dat het bij de flora en fauna wet strafbaar is en die boete op kan lopen tot 800 euro het valt niet onder een boete maar onder een misdrijf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100