Kan je zelf een muizenval maken die muizen elektrocuteert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ... want met een muizenval hak je zn kop eraf.. dat is pas ranzig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool. Maar ik zou het niet weten hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, is ook nog eenvoudig te doen ook, maar waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jho wat zielig doe je toch niet, ook al zal ik weten zou ik het niet verteelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is niet conform de regels van GV. Maar ja....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo moeilijk om een val onder stroom te zetten zodra de muis erin zit. Maar uit diervriendelijk oogpunt ga ik dat natuurlijk niet uitgebreid uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ nmd.. welke regel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, welke regel Nmd?

Antwoorden (4)

Met deze installatie moet het met wat aanpassingen gaan lukken. Plaats een heerlijk stukje kaas op het rooster.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil je helemaal niet want dan zit je continu met de geur van verbrand bont in je huis.
Je zou vast wel zoiets kunnen maken, maar ja, het lijkt me dus niet slim.
Huur je of woon je in een koophuis? Als je huurt, kun je de verhuurder eens aanspreken, dat ie iets moet doen aan knaagdierbestrijding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou proberen met een klassieke (houten) muizenval. Een gewoon netsnoer van 220V nemen en één draad op de plaats van de kaas en de andere draad vastmaken aan het ijzer van de veer die dichtklapt. De zekering zal wel springen, maar dan is het noodlot al achter de rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wel rekening mee houden dat het bij de flora en fauna wet strafbaar is en die boete op kan lopen tot 800 euro het valt niet onder een boete maar onder een misdrijf.