Kun je meubels die met krijtverf afgewerkt zijn opnieuw met gewone lakverf behandelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
31K

Het beste antwoord

Ik zou je adviseren:

Maak eerst de meubelen goed schoon met water en een flinke scheut ammonia (of verfreiniger).
Schuur vervolgens de krijtverf goed aan zodat deze dof word en stofvrij maken.
Vervolgens met een goede grondverf de meubelen in een kleur zetten die dicht in de kleur ligt die het moet worden.
Weer eventjes licht schuren met korrel P400 en stofvrij maken.
Daarna 2 keer afschilderen in de juiste kleur en tussen de eerste en tweede laag even licht schuren (met P400) en stofvrij maken.
Geef elke laag minstens een dag de tijd voordat de volgende er overheen gaat (liefst nog langer). En zorg dat de omgeving en je kleding stofvrij zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Na het schoonmaken met ammonia of verfreiniger even na wassen met schoon water. En de meubelen nog even ontzien van zware belasting (schuiven van vaasjes e.d)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien dat het vorige antwoord ook al aan mijn verwachtingen voldeed, mag ik er maar 1 als ''beste antwoord '' aanwijzen.
Daarom wil ik u beide bedanken in deze, maar in het bijzonder het uitgebreide antwoordt.
Mijn dank hiervoor.
m.v.g.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, door de porositeit hecht verf hier goed op.