Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Druiven in de tuin. Ze zijn nog erg zuur. Wat is er nodig om ze zoet te krijgen? Nog wat zonnenschijn? gewoon een aantal dagen rijping...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Lekker laten narijpen op de fruitschaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klimaat in Nederland is eigenlijk te koel, om echt lekkere zoete druiven te produceren op de koude grond ( buiten de kassen). Echt lekker zullen je druiven, ook al zouden we nog een paar warme zonnige dagen krijgen, niet meer worden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel degelijk!
Het ligt eraan wat voor ras je druif heeft. Het ene ras moet in augustus geplukt worden maar er zijn ook rassen die pas in september en zelfs in oktober rijp zijn. Er zijn ook rassen die niet echt zoet worden. Je zou het uit moeten proberen. Laat ze nog wat hangen als ze er nog goed sappig uit zien en proef ze dagelijks. Hoe langer ze zon meekrijgen, hoe zoeter. (als het een zoet ras is dan hè).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ze gewoon laten hangen, alleen de zon kan de druiven rijpen, het heeft geen zin om ze eraf te halen daar worden ze niet zoet van
als ze echt niet zoet worden zou ik ze lekker persen en het sap drinken,met een beetje suiker toegevoegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonlicht is voor een plant nodig om suikers te maken.
De plant maakt onder invloed van zonlicht en opname van CO2 en water, suikers.
Als er geen zonlicht genoeg is, zullen je druiven nooit echt lekker zoet worden.
Je staat er overigens versteld van hoe na een dag zon de smaak bijgetrokken kan zijn.
Als het blijft regenen, kun je ze inderdaad op de fruitschaal laten doorrijpen, maar je krijgt ze dan niet zo lekker als wanneer ze aan de plant rijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lange, prettige, warme herfstzon is nodig om ze te laten zoeten....

Dat hangt echt van het jaar af, of het een goede druivenoogst is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik m'n zelfgeplukte druiven op de schaal leg, heb ik binnen 1 dag fruitvliegjes.
ik was ooit in november bij iemand waar nog druiven hingen, zij waren erg zoet omdat de vorst erover heen geweest was, net als bij (ongekookte) aardappels .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding