Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vraag over een bepaald soort deurslot

Een slot in een deur naar buiten, aan de buitenkant steek je er gewoon een sleutel in, aan de binnenkant zie ik (vanaf buiten) een draaiknop zitten... Nu is mijn vraag, is dat een extra soort van snelslot of hoef je aan de binnenkant alleen maar de draaiknop te gebruiken en dus niet "echt" op slot te draaien met een sleutel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb op mijn voordeur en de garage deuren van die sloten. Aan de buitenkant zit een sleutelgat en aan de binnenkant zit alleen die draaiknop. Die van de garage heeft nog een extra kunstje, eerst de klink omhoog zetten en dan de knop omdraaien.
Het zijn allemaal sloten en knoppen met het politie keurmerk.
Ze haken in een soort profiel die vast zit in het kozijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die draai je dus met de knop op slot
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Het gemak bij dat type cilinderslot met draaiknop is
dat in geval van calamiteiten men geen sleutel nodig heeft om naar buiten te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De draaiknop doet hetzelfde als je met de sleutel de deur afsluit. In het slot gaat het zelfde mechanisme werken als met de sleutel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort cilinders wordt vaak door de Brandweer geeist bij (openbare) gebouwen waarbij de vluchtroutes niet met een sleutel afsluitbaar mogen zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding