Zijn er mensen die nu het kouder is de verwarming al aan moeten doen?

Bij ons in huis is het momenteel 18 graden. Bij rondvragen onder vrienden blijkt dat het bij hen allemaal warmer is en ze dus de verwarming nog niet aan hoeven doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Dat is in ieder huis anders dit ivm de isolatie van het huis.
Ook is het natuurlijk zo dat een ieder het koud heeft bij 18 graden en de ander niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik ben een echte koukleun :)

Andere antwoorden (13)

Die zullen er ongetwijfeld zijn.
Vooral bij de oudere huizen is het eerder koud en gaat de verwarming eerder aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, onze thermostaat staat altijd op 22 graden en als het kouder is dan gaat hij gewoon aan. Nu wonen we ook in een buitengebied in een vrijstaande woning en het is hier sneller afgekoeld dan in een stad of woonwijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik woon in een buitengebied en s'morgens is het bij mij soms maar 15 graden.bij mij staat dus de verwarming aan.Bovendien vind ik 18graden té koud bij mij moet het toch zo'n 23 graden zijn maar dat is voor iedereen anders zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou en of! de vc voor het eerst aangedraaid gisteravond,
en ik draag ipv van een 3kwart broek een lange
en een blouse met lange mouw plus een bodywarmer.

Toegevoegd na 18 seconden:
vc is uiteraard cv...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwarming is hier thuis nog niet aan, bovendien schijnt het in de loop van de week weer warmer weer te worden. Voorlopig blijft de verwarming nog uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat kleren aan, en dan bedoel ik met korte mouwen en op kousenvoeten, vind ik het bij 18 à 19 graden prima uit te houden. De verwarming aandoen is bij mij niet helemaal de juiste vraag omdat die het hele jaar op bovenstaande temperatuur ingesteld is, althans overdag. 's Nachts op een graad of 15. Kouder is niet handig omdat de verwarming anders 's morgens een inhaalslag moet leveren die net zoveel energie kost als het enigszins op temperatuur houden van je huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, ik zit nu met vest en een deken over me heen op de bank met 18 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het bij dergelijke temperaturen prima uithouden, als ik mijn onderlijf en vooral mijn voeten maar warm houd. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik eerlijk zijn dat mijn huis vaak wat warmer gestookt wordt onder invloed van mijn partner. Maar als ze de deur uit is, voor kortere of langere tijd, dan wordt er absoluut minder warm gestookt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord en reacties Keesvi! van mij +
Bij ons is het nu ook rond de 18 graden. Overdag is dat een prima temperatuur en bovendien schijnt de zon nog af en toe naar binnen en wordt het warmer.

's Avonds echter, vind ik 18 graden veel te koud. Sinds een paar dagen heb ik dan ook de verwarming weer op 20 graden gezet.

Het is heel simpel; Als je het koud hebt, zet je de verwarming aan, daar is geen tijd of regel voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem s,avonds gewoon aan en hij staat op 22 graden.
Ik bezuinig op alles ,maar niet op warmte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, dat is per huis verschillend. Ik heb een tussenwoning, goed geisoleerd en het is nog niet nodig. Maar als je het koud vindt dan doe je toch lekker de verwarming aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is al een week terug ontstaan toen het nog lekker warm was .
Iedereen deed alle deuren en ramen open om de warmte uit het huis te krijgen .
Ik heb met de warmte ook veel open maar allen op de zonkant en daarom geniet ik nu nog van de warmte in huis van enige tijd terug .
Bij mij in huis is het nu nog 22 graden terwijl ik nog mijn kamer op het oosten heb en alleen s`morgensvroeg als de zon op komt een beetje zon in mijn kamer krijg .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgelopen weekend was het in ons huis net geen 18 graden, dat is zelf met vest nog koud, dus toen hebben we de verwarming aangehad. Nu is het weer mooier, dus nu staat ie weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt helemaal van de persoon en van het huis af.
Ik woonde in een huis naast de verwarmingsketel van het hele blok: altijd warm, niet koel te krijgen dat huis.
Toen ik (in de zomer) verhuisde, besloot ik dat ik rap moest wennen aan lagere temperaturen, omdat ik me anders blauw zou betalen aan stookkosten.
Mijn thermostaat staat op 16, als het te fris wordt trek ik eerst een trui aan, en pas als het echt koud wordt gaat de thermostaat op 18.
M'n huiskamerraam zit pal op het zuiden, dus bij zonnig weer warmt het hier toch wel op, ook al houd ik overdag alles dicht en lucht ik 's nachts flink door. In extreme zomers kan het hier 27 graden worden - maar die temperatuur zakt ook langzaam weer naarmate het seizoen vordert, en tegen de tijd dat het winter wordt, ben ik weer helemaal ingesteld op 16 graden.

Maar: niet iedereen kan wennen aan zo'n temperatuur. Ik ken mensen die het huis standaard tot 23 graden verwarmen omdat ze anders zitten te rillen. Als ik bij zulke mensen op bezoek ga, begin ik eerst met pellen: lagen kleding uittrekken omdat ik het anders afleg in de warmte ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de vanwarming vanmorgen ook even aan gehad hoor, ik heb hem even op 20 graden gezet,
hier was het ook 18 graden in huis.
maar mijn zoontje is een beetje ziekjes, voor hem wil ik het nu lekker warm in huis hebben.

maar alleen vanmorgen even aan gehad, na 9en komt de zon al in de kamer hier en dan is het zo warm