Hoe kan ik snoeren op zo'n manier 'opbergen' dat mijn kruipende dochter er niet bij kan komen?

De stopcontacten zitten allemaal halverwege de muur, die vormen dus niet het gevaar. Maar snoeren van lampen, stereo, etc., wel. Is er een manier om die veilig weg te werken? Ook hebben we een aantal verlengsnoeren, waarvan de contactdoos wel op de grond ligt. We hebben niet de mogelijkheid om deze dingen ergens bovenop te leggen o.i.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

wij hebben de meeste snoeren heel erg strak aan de plint vastgemaakt zodat ons zoontje ze niet goed kan pakken.
ik heb bij de pc ook nog zo`n contactdoos. maar die heb ik wat achter mijn bureau gezet zodat hij er niet goed bij kan. en als er nog lege gaten inzitten dan kan je daar zon kinder beveiliging op zetten.

lampjes enzo heb ik nu allemaal wat hoger staan zodat hij er niet bij kan.

Er zijn ook nog wel kleine dingen waar hij wel bij kan. maar hij is nooit alleen in de kamer en ik leer hem gewoon dat het niet mag, soms ga ik wel 50x naar hem toe om te zeggen dat iets niet mag,
maar meestal na 5x begrijpt ie het wel,
dan leren ze tenminste ook dat iets niet mag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De contactdozen zijn geelukkig al kindvriendelijk. Vastzetten van de snoeren is een goede optie! Bedankt. Leren dat ze iets niet mag, is ze nog een beetje te jong voor: 6 maanden. We zeggen wel dat ze het niet mag, maar ze begrijpt het (logischerwijs nog niet).

Andere antwoorden (6)

Bij de gamma of praxis zijn goten te koop die je heel makkelijk aan de muren kunt bevestigen. Hierin kun je prima snoeren opbergen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Zijn meestal wit hard plastic. in smalle en brede vorm. ga een naar de gamma of praxis en kijk maar. Je kunt ze zo vast plakken door de aangehechte plak strip.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zien die dingen er ook een beetje ui? Zoja, prachtige oplossing :).
Je snoeren 'opdoeken': In een rolletje opwinden, en vervolgens aan zichzelf met een binddraadje vast zetten.

Aan de andere kan kan je je afvragen wat het risico echt is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wel zeker dat die snoeren zo gevaarlijk zijn? Ik heb nog nooit gehoord van iemand die dat gevaarlijk vond of van een ongeluk met snoeren. Ben je bang dat het snoer kapot gaat en dat je kind een schok krijgt of dat je kind het snoer om haar nek krijgt? Er zijn el oplossingen voor het wegwerken van snoeren, zoals in de muur frezen of in een kabelgoot leggen, maar er zullen altijd snoeren overblijven. Je zou informatie over de mate van gevaar en mogelijk ook oplossingen kunnen opvragen bij de stichting consument en veiligheid. Kijk eerst eens op hun site. Daar wordt wel iets gezegd over stopcontacten, maar niets over snoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoer om haar nek is inderdaad één van de gevaren. Het andere is dat ze er dingen aan omver kan trekken, zoals lampjes, e.d.
Doe de snoeren in overzet plinten, in diverse kleuren te koop bij de Gamma, Praxis enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar een eigen snoer, met heel mooie kleuren, etc. Dan kan je haar vertellen dat die hele mooie voor haar is en alle andere voor jou. En dat ze daar dus vanaf moet bljiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook van die krullende snoeropbergers te koop die je over een bundeltje snoeren heen kunt zetten. Het wordt dan een soort slang waarin de snoeren zitten.
Het blijft moeilijk. Het beste is kinderen leren wat ze wel en wat ze niet mogen.