Bestaat er trouwens een echt diervriendelijke spinnen vang ding?

Had er ooit eentje met een schuifklepje maar elke keer dat ik een spin ving ging er een pootje uit zijn lijfje dus niet echt diervriendelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Diervriendelijk denk ik niet
Maar voor 25€ heb je al iets :zie link
Ook geschikt voor vogelspinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In vele soorten en maten. Google maar eens op 'spinnenvanger'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een lege luciferdoos bewaard, zo'n grote, van grote lucifers. De meeste spinnen passen daarin.
Je schuift het doosje open, zet het over de spin, en schuift het voorzichtig en langzaam dicht.
Je kan hem dan buiten er weer uit laten.

Bij ons lukt het eigenlijk altijd zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stap-1 pak de spin op.
stap-2 loop naar buiten.
stap-3 zet de spin op een vijlig plekje weer neer.

werkt bij mij altijd zonder probleemen^^ en gratis ook:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt diervriendelijk "spinnen vang ding" hebben de meeste mensen gewoon in hun kast! Het is een drinkglas dat je over de spin heen zet, je schuift een ansichtkaart of een ander dun stuk karton tussen het glas en de ondergrond, de spin gaat dan op de kaart zitten of loopt tegen het glas op, je houdt de kaart goed tegen het glas gedrukt en kunt zo de spin buiten weer loslaten.

Zelf vind ik het dan boeiend om de spin goed te bekijken maar ik weet niet of iedereen er zo over denkt ;-).