Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je nu tegen spinnen doen, en wat als niemand ze durft te pakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een biologisch middel dat ze gewoon verdrijft en niet dood wij leveren die ook

http://www.ncs-leeuwarden.nl/ afdeling plaagdieren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een geschikt boek zoeken (dik, zwaar... telefoonboek volstaat vaak wel) en vanaf een afstandje op het beest mikken.
Dan even op het boek gaan dansen en het nog zeker een kwartier laten liggen.
Werkt voor mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dikke plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet echt diervriendelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dood ze nooit want ik ben wel diervriendelijk, maar dat was de vraag niet.
C4th geeft een goed antwoord wat je moet doen als je niet durft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nog wel uit eigen ervaring ook... Ik heb het niet zo op die dingen... ze hebben toch in totaal 4 ledematen meer dan ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wie loopt er harder? jij met 4 ledematen of zij met 8? kom nou toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het niet over hardlopen, maar een `man tegen spin` gevecht... zij houden altijd 4 ledematen over... Oke, ik heb het gewoon niet op die dingen, ze mogen kleiner zijn, maar je flatgenoten zullen maar net een zwarte weduwe in hun rugzak hebben mee terug genomen van vakantie....
Better safe then sorry!
De stofzuiger zijn werk laten doen, daarna zand opzuigen en de spin stikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon laten lopen. Het zijn nuttige dieren, hoe eng ze ook kunnen zijn brrr...

Veel spinnen in huis betekent minder ander ongedierte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze gewoon zitten. Bedenk dat er misschien nog wel een honderdtal van hetzelfde kaliber in huis zitten.
Die gaan vanzelf wel weg.
Wanneer je bang bent ,stel U het diertje voor zonder pootjes ,dan schiet er maar een klein bolletje over.
Dankzij de spinnen heeft U minder last van muggen ,als dat een troost mag wezen.
Voor spinnen in de wasbak of het bad volstaat het om een stuk karton tot op de rand te leggen , zodat dit veilig kan ontsnappen. En dan hoef je niet eng te doen tegen die lieverds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vangen met een glas (er overheen zetten) en er een papiertje onder schuiven. Daarna vrijlaten in je tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat ze in je huis komen: doe je hetzelfde als tegen andere beestjes: plaats horren voor je raam.

Als ze toch binnen zijn: Zoals al eerder beschreven: glas erover heen zetten, papiertje er onder schuiven, en buiten vrij laten. Als de spin in het glaasje zit, kun je mooi even van de gelegenheid gebruik maken om het beestje eens goed te bekijken.
Misschien kom je zo wel van je spinnenangst af!
Als je bang bent dat het beestje op je hand kruipt, zodra je het papiertje van het glas afhaalt, dan kun je van te voren het glas even een paar keer schudden.
Niet heel hard hoor, maar net genoeg om hem een beetje duizelig te maken, hij zal dan, nadat je hem op de grond hebt laten glijden, nog even stil blijven zitten, en na een poosje zijn gang gaan.

Wat ook goed werkt: de spin vangen in een zakdoek of stofdoek. En uiteraard niet knijpen, maar buiten vrij laten.
Dit zal voor beginnende beoefenaars van de "spin-vang-sport" wellicht nog een beetje griezelig zijn, maar t werkt snel en goed, en ook nog aardig voor t beestje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vervolgens zit hij binnen 24 uur weer in huis... nee dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor C4th dat is zijn broer die je ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! Lol, of zijn zusje
Het beste is niets doen, op een gegeven moment zijn ze weg. Verder doen ze geen mens kwaad en daarbij zijn het nog nuttige beestjes ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze per se weg wilt hebben, zuig 'em dan op met de kruimeldief en leeg het reservoir in je tuin (wel voor het opzuigen het reservoir leegmaken!)
Laat ze liever maar lekker zitten, ze zijn zo nuttig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ogen dicht doen, tot 10 tellen, als hij er daarna nog zit nog een keer doen, tot ie weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding