Waarom maken machine`s zoveel kabaal ?

bv een boormachine,. grasmaaier, mixer etc, waarom kan dat niet gewoon stil draaien ?

13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk,dat gezien de kracht die deze machines moeten ontwikkelen, het niet anders kan. Een ventilator in een laptop b.v. hoor je niet of nauwelijks,aangezien die alleen maar hoeven rond te draaien niets anders in beweging zetten dan lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel waarschuwingssignalen worden met geluid aangegeven en als je die niet hoort, kan dat gevaarlijk zijn.
Vaak kun je aan de verandering van het geluid ook horen als er iets kapot is!

Daarom maken ze dus kabaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat fabrikanten van dergelijke apparaten er domweg niet bij stilstaan hoeveel overlast hun producten geven. Concurrentie is een andere verklaring. Stille apparaten zijn domweg duurder, dus in de meeste gevallen minder interessant voor de gebruikers.

Misschien moeten we gewoon meer klagen, zodat tuinwerk weer een serene bezigheid wordt met alle respect voor de natuur en we kunnen klussen zonder oordoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stillere apparaten zijn misschien wel dubbel zo duur en er zijn maar weinig mensen die twee maal zoveel willen betalen voor een machine die hetzelfde doet maar dan wat stiller.
Bovendien willen we wel dat alles altijd lekker snel gaat en gewoonlijk gaat toename van snelheid gepaard met een onevenredig grote toename van herrie.