Hoe kan het, dan 1 van de 4 gaspitjes van mijn fornuis, constant maar weer uitgaat? De andere blijven gewoon dapper brandden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
11K

Het beste antwoord

De brander kun je opbeuren,en er zo af pakken.
Als je dan in het gat kijkt waar de brander opligt,zie je een sproeier,meestal van koper.
Het kan zijn dat deze dicht zit of gedeeltelijk dicht zit.
In het midden van de sproeier zit een klein gaatje.
Deze moet je even met een heel dun ijzerdraadje doorprikken.
Het kan zijn dat er vuil in is gekomen.
Daarna is het probleem meestal opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zou kunnen dat hij vies is...of hij ligt niet helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk omdat de gaatjes verstopt zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is hij recent nat geworden door bijvoorbeeld een overkokende pan van een andere pit.

Keer goed schoonmaken en goed drogen, dan doet hij het waarschijnlijk wel weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ontstaan door gebrek aan zuurstof. Deze wordt aan de onderzijde van de brander aangezogen. Kontroleer eerst eens of al de gaatjes/sleufjes daar allemaal open zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstoppinkie!

Toegevoegd na 21 minuten:
Eventueel ontstaan door overkokend voedsel.