Waarom moeten veters tegenwoordig 2 x geknoopt worden? Na 1 x knopen gaan ze los, ongeacht welk soort veters het zijn. Wie heeft dit bedacht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het ligt inderdaad aan het materiaal waar de veters van zijn gemaakt. Je zal denk ik elke keer dezelfde soort veters hebben, waardoor je steeds hetzelfde probleem hebt. Bij katoenen veters, zoals in gympen vaak zitten, gaan niet los bij 1 x knopen. Gewoon andere veters kopen dus als je maar 1 x wilt hoeven knopen! Toegevoegd na 2 minuten: Het ligt misschien ook aan of je platte of ronde veters hebt. Ronde gaan makkelijker los. Er bestaat ook zoiets als 'snelle veters', zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Veter Dan hoef je nooit meer je veters te knopen!!! Ideetje voor jou!

Polyester achtig materiaal is glad en glijd los. Wel is het goed weersbestendig. Ik heb nooit last van losglijden: Zorg dat je katoenen veters koopt en je kan ze gewoon enkelvoudig knopen.

Het zijn vaak ronde veters die los gaan.. en jan die moet je dan 2x knopen..

Het hangt af van het materiaal waarvan ze zijn.als ze van syntetisch materiaal zijn kan je ze Als oplossing inspuiten met haarlak. Werkt gegarandeerd

Ik loop bijna altijd, binnen een week na aankoop van nieuwe schoenen, even bij mijn schoenmaker langs om échte veters te kopen. Hij heeft per lengte keuze uit minstens 5 kleuren en 3 verschillende soorten (ronder, platter). En hij heeft een heel schampere opvatting over de rommel die de schoenenfabrikanten leveren, qua veters. Die opvatting deel ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100