Wat is er te doen tegen muffe geur in huis die komt door dakgoten waar regenwater in blijft staan?

Sinds tijden hangt er een muffe, onverklaarbare geur in m'n huis. Toen we nieuwe dakgoten kregen was deze geur ineens verdwenen. Na het regenen van de afgelopen dagen staan de nieuwe dakgoten weer vol water en is de vieze geur terug. Iemand tips wat hier tegen te doen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

zorgen dat het water uit de dakgoot gaat, en niet alsmaar hoeft te legen o.i.d.?

Toegevoegd na 59 seconden:
bijvoorbeeld door een regenpijp?

succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De loodgieter bellen die ze eraan gezet heeft, normaal is het niet, en het lijkt niet goed gemonteerd, zonodig second opinion vragen bij een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bladeren uit de goot halen zodat 't water weg kan. Of een brandweerman vragen of ze dat met een hoogwerker kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me af of het wel je dakgoot is dat dit probleem veroorzaakt. het lijkt eerder dat er ergens een lek is, dat onderliggende materialen nat maakt, dat daardoor gaat stinken. als het verder opdroogt zwakt het proces dat de stand veroorzaakt af en verdwijnt de stand weer. ik zou dus niet alleen de dakgoot nakijken maar ook de rest van het dak en andere plaatsen waar het zou kunnen lekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goot uitkuisen en als je een plat dak hebt, een groen dak ervan maken, je hebt dan geen problemen meer + zet er een goedgeurende plant op het dak ;-)