Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als de medinilla uitgebloeid is kan je die plan dan weer in de bloei krijgen

ik heb er drie waarvan nu 1 is uitgebloeid.ik vind t zo`n mooie bloem en ben benieuwd of je m weer in bloei kan krijgen?zo ja,hoe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een extreem moeilijke plant voor de kamer om hem opnieuw in bloei te krijgen.
Hij is net als veel Orchideeën een epiphyte, hij leeft dus op andere planten (stammen takken) niet ten koste van de plant zelf zoals een parasiet.
De plant wil warmte en een hoge luchtvochtigheid. zo iets als een een tropische kas, maar zeker geen door een c.v. warm gestookte huiskamer met droge lucht en vaak in de winter te weinig licht.
Bijna zeker krijgt deze plant in de winter spint en dan is het over en uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is mij verteld dat op de plaatsen waar nu bloemen zaten een soort volgende laag komt waar dan weer een bloem uit komt. De mijne is ook uitgebloeid en ik geef een keer per week een beetje water en hoop verder dat het goed komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga t proberen
nee, ik denk niet dat dat gaat lukken.
de plant is nu uitgebloeid.
van november tot februari gaat de plant in rust.
deze rustperiode is essentieel voor het aanmaken van nieuwe bloemknoppen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke,dat wist ik niet.dus niet wegdoen?
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, niet wegdoen!
het zijn niet de makkelijkste planten, maar proberen kan altijd toch?
in de zomer wil hij redelijk vochtig staan (water op temperatuur geven), vergeet de kunstmest niet, en geen volle zon, maar wel warmte. in de winter geef je minder water, zodat de plant in rust gaat.
hij mag dan ook wat koeler (min. 15 gr.) staan.
als het goed is zie je in het voorjaar bloemknoppen verschijnen, en dan ga je weer meer water geven.
succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding