Kunnen verschillende diersoorten van elkaar zwanger raken (zie uitleg)?

Kan een hond een kat zwanger maken
Kan een kat een eend zwanger maken
Kan een paard een hond zwanger maken
Kan een koe een paard zwanger maken, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
15K

Het beste antwoord

Het kan alleen als ze verwant zijn, zoals paard en ezel (muildier/muilezel, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Muildier/muilezel), of leeuw en tijger (teeuw/lijger, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Teeuw) en dergelijke.
Dat heet een hybride of kruising.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee. Enkele uitzonderingen daargelaten (Ezel + Paard -> Muilezel).

Diersoorten zijn gedefinieerd als dieren die onderling kunnen paren & vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruisen van nauw verwante diersoorten is mogelijk. Bekendste voorbeeld is wel de muilezel, met een paard en ezel als ouders.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De muilezel is een voorbeeld, dit komt van een paard en een ezel af, dit is een van de paar uitzonderingen.

Deze 2 dieren kunnen van elkaar zwanger worden omdat het DNA dicht bij elkaar ligt.

Bij bijna alle dieren is het DNA anders en kunnen ze dus niet zwanger worden.
Zie vb over kat en hond

Vergeet echter niet dat deze dieren WEL kunnen vrijen met elkaar bijv kat en hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, behalve wanneer de soorten heel dicht bij elkaar liggen zoals het paard en de ezel (die samen muildieren en muilezels kunnen krijgen).

En de nakomelingen die zij dan krijgen, zijn nagenoeg altijd onvruchtbaar. Er bestaan dus geen muilezelgezinnetjes of muildierengezinnetjes.

Dit geldt ook voor alle andere 'interspecies'-nakomelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sommige wel want in Georgie is er een Kat hond geboren.
Dus bij sommige diersoorten kan het wel.

Toegevoegd na 2 uur:
http://video.nl.msn.com/watch/video/kathond-geboren-in-georgie/5ckdk6ty hier is de video