wat kan je doen tegen duiven op je balkon

ze zitten al een tijdje op m'n terras ze waren weg voor een tijdje maar ze kwamen al snel terug nu zitheel m'n terras onder de duivenpoep !!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (9)

stalen pennetjes op de balustrade of een net langs je balkon spannen om ze tegen te gaan.

Een grote snelle kat doet ook wodneren heb ik gehoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net spannen, visdraad spannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze met een buks neerschieten. Niet iedereen vindt dit leuk, maar het is legaal. Als je handig bent kan je van de duiven vervolgens duivenpasteitjes maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Een kat in huis nemen
-net spannen
-digitale vogelverjager (wel duur)
-afschrikreiger
-bij de gemeente vragen of ze afgeschoten kunnen worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan visdraad spannen.
Er zijn ook nep raven/ kraaien te koop. Die houden ze ook op een veilige afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breng prikka aan op de zitplaatsen van de duiven.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zou eigenlijk wat meer info over de situatie ter plaatse willen hebben.
maar je zou tyraps om de ballustrade kunnen doen of gewoon een vangkooi plaatsen.
breng de gevangen duiven naar een duivenmelker, die weet er wel raad mee en als er een verdwaalde wedstijd duif tussen zit, dan komt die wel weer bij zijn eigenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een hor voor de voorkant van je balkon van enkele latjes met daartussen draden gespannen, en bevestig de hor met kleefbaar klittenband. Doe deze voor je balkon elke keer als je weer eens een poos weggaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor het verkomen van duiven zijn er inderdaad vele middelen op de markt.
Van gaas tot duivenpennen. Het ligt er een beetje aan waar de duiven zich ophouden op uw balkon.
Zitten ze alleen op de bolkon rand dan kan u het makkenlijk met duiven pennen doen.
Aan te raden is om dit wel met de 4 pins duiven pennen te doen.
Deze hebben ook in het midden pennen zodat de vogel (duif) er ook niet in kan plaats nemen.
Verder is aan te raden om dit zo correct mogelijk te monteren.
Is de balkon rand van hout gebruik dan schroeven van RVS.
Deze kunnen niet doorroesten en kunnen dus makkelijk weer worden verwijderd als u de duiven hebt kunnen verjagen.
Is u balkonrand van metaal dan wordt er vaak kabelbandjes gebruikt.
Neem hiervoor wel de zwarte uitvoering deze kunnen tegen UV stralen (de witte kunnen daar niet tegen)

Als de duiven op het balkon zelf verblijven is het misschien makkelijk om te denken aan vogelnet.
Dit is makkelijk te spannen d.m.v. touw of kabelbandjes.

Tegenwoordig zijn er ook sensors op de markt, buiten het feit of het werkt of niet zijn er nog andere problemen mee.
Er moet een stroompunt op het balkon zijn.
En door sommige mensen zijn de geluidsgolven hoorbaar.

de vogelnet en de duivenpennen zijn eventueel op de volgende website te koop, er staan bij de producten ook nog wat extra informatie.

http://eshop.meijerijzerwaren.nl/index.php?item=ongedierte-bestrijding&action=page&group_id=10&lang=NL