op de Autan muggenspray verstuiver staat 'spuitnevel niet inademen', hoe zien ze dat voor zich?

zodra ik het op mezelf of op mijn bed spuit, adem ik het ook meteen in, dat kan je zowat niet voorkomen. het voelt heel ongezond, zo'n prikkerig gevoel in mijn keel. ook is het licht ontvlambaar en giftig. hoe denken ze bij autan dat je zoiets engs gaat gebruiken op een veilige manier?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De nevel blijft natuurlijk niet rondzwerven maar zal door de zwaartekracht redelijk snel dalen en op het voorwerp/lichaam terecht komen. Dus lager spuiten dan je hoofd. In die korte tussentijd moet je je hoofd wegdraaien of in ieder geval niet heel heftig inademen.

Zie het als een serieuze waarschuwing, dat het geen lekker goedje is. Als je spuit, draai dan je gezicht weg of houd even je adem in. Of neem een flacon die geen vernevelaar heeft zodat je de anti mug met je vingers kan aanbrengen.

Ik heb het nu niet in huis. Maar volgens mij moest je dat spul een uur van tevoren in de kamer spuiten. dus ongeveer een uur voordat je naar bed gaat eventjes spuiten, en dan ondertussen even in een andere kamer wachten

Ik denk dat ze er mee bedoelen dat als je het middel gebruikt, dat je dan niet vol in de nevel gaat staan snuffen. Of dat je de vernevelaar vlakbij je reukorgaan houdt. Ik denk dat het onvermijdelijk is dat je iets van de nevel inademt. Probeer het te voorkomen door je arm helemaal uit te strekken en dan te vernevelen.

Vroeger sprayde mijn moeder kwistig met anti-vliegenspray terwijl wij zaten te eten! Ik heb er niks aan overgehouden (nou ja, haha, dat denk ik maar ik zal het maar niet aan mijn gezin vragen) Maar zelf gebruik ik ook anti-muggenspray, maar dan hou ik echt mijn adem in en ik spuit in de bovenhoeken van de kamer. Ik vind het echt vies om in te ademen en echt gezond zal het zeker niet zijn. Je moet een kwartier uit de kamer blijven,daarna goed luchten voordat je er weer in gaat. Toegevoegd na 1 minuut: Maar je vraag nog eens lezend: als je het op jezelf spuit, is het dan een soort citronella wat jij bedoelt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100