Neemt laminaat weer zijn oorspronkelijke vorm aan?

Op dit ogenblik is het extreem vochtig en het laminaat staat bol, als het vocht uit huis is, ligt het laminaat dan weer zoals het was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Zodra de luchtvochtigheid vermindert zal het laminaat weer krimpen. Maar waarschijnlijk ligt het te 'strak'. Er moet een ruimte van ± 10 mm worden aanhouden langs alle kanten van het laminaat.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal trekt het weer strak, maar het lijkt me beter toch er een halve centimeter af te halen als het weer vlak ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een zaag huren waarmee je langs de rand een centimeter van je laminaat afhaalt, als je dit niet doet heb je kans dat je laminaat altijd bol blijft staan, elk jaar weer hetzelfde probleem krijgt of dat je laminaat kapot gaat.