Welke varianten vliegenvangers/doders zijn er?

En welke zijn de besten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Een strip met kleverige pasta werkt m.i. het allerbeste. Het gaat er vanuit dat vliegen hierop landen en vast komen te zitten. De kleefstof kan doordrenkt zijn met een stof die vliegen aantrekt, maar dat is m.i. niet persé nodig.

Toegevoegd na 58 seconden:
In een professionele keuken (zoals restaurants) zou ik een lamp gebruiken. Dat is vanwege de hygiëne nodig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat minder werkt is de vliegenmepper of de elektronische variant daarvan met een batterij (die werkt vooral tegen muggen).

De allerbeste zijn natuurlijk de kleine vogeltjes die de naam "vliegenvangers" (Muscicapidae) dragen. Alleen zijn die weer heel moeilijk te vangen en werken niet zo goed in huis ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ik heb er 2 hangen in mijn huiskamer met open keuken en nu nog maar weinig last van vliegen. 's Avonds wil er nog wel eens een me komen pesten als ik achter mijn computer zit en de rest van de lichten al uit is. De computer staat tegenover de leuken. Dan doe ik daar even de grote lamp aan waar de vliegenvanger aan hangt en bingo, weg vlieg! Dus + 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lamp zoals in de afbeelding werkt nog beter, maar dit is iets voor in de horeca. Dus voor thuis werkt dit inderdaad het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dus het ding werkt nog beter als hij aan een lamp hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het licht trekt de vliegen inderdaad aan. Ze gaan ook vaak op de lamp zitten. Met de lamp in mijn afbeelding heb je helemaal geen kleefstrip meer nodig. De vliegen worden gelectrocuteerd en gaan meteen dood. In tegenstelling tot in de kleefstof (dacht ik). De vliegenvanglamp werkt ook tegen muggen en andere vliegende insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n kleefstrook is helaas zo 1950.
Een hor is veel beter, een eclectische vliegenmepper ook, terwijl je die lampen tegenwoordig voor een schijntje kunt krijgen als oplaadbare dingen. Die kan je duis overal neerzetten. Da eens kijken bij Blokker, de Markro of eenn bouwmarkt
Als zo'n strip bij iemand boven de tafel hangt zou ik daar niet willen eten, tenzij je spruitjes met een gehaktbal serveert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, ja, voorkomen is beter dan genezen. Maar er werd gevraagd naar vliegenvangers/doders en ook niet of het estetisch verantwoord moest zijn ;o) Mijn ervaring is dat het blokkerspul en zeker de oplaadbare niet krachtig genoeg zijn voor grote vliegen of een groot aantal vliegen. Je vangt er m.i. toch vooral de wat kleiner insectjes mee. Maar ook de grote kosten niet zo veel, zie de site in mijn bron.

Andere antwoorden (7)

De beste zijn m.i. tevens de meest vieze, n.l. die ingewreven zijn met een laag lijm, die voor vliegen heel aantrekkelijk is, maar geen prettige aanblik biedt met al die dode en halfdodevliegen er op. Vroeger waren er ook nog op basis van DTT ,maar of die nog zijn toegestaan, betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een electrische werkt nog beter, maar daar zit een prijskaartje aan. De kleverige nemen een goede tweede plaats in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, Som ikwas weet te enthousiast met antwoord geven, dat ik (weer) niet naar eerdere antwoorden keek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook niet in zo'n kort tijdsbestek. Ik gaf je ook een plusje, want ik ben het eens met je antwoord natuurlijk. Wat deed dat DTT vroeger eigenlijk? Doodde het de vliegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een wereldwijd gebruikt chloorhoudend insecten bestrijdingsmiddel,dat zeer effecctief was, iets te.Het vergiftigde ook mensen , ik dacht door stapeling. Er werd nog al ruimhartig en ruimschots gebruikt van gemaakt, maar is inmiddels in de gehele wereld verboden. Als ik me goed herinner werden de aardappelplanten er ook mee besproeid, tegen de coloradokever.Maar de plant nam het middel ook op en zokwam het in de menslijke voedselketen.
De vliegenmepper is snel en je ruimt de dode vliegen direct op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de vieze vlekken die achter blijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te hard slaan.Een tikkie is genoeg.
wij gebruiken thuis de elektrische vliegenmeppers, erg handig en effectief en je kunt ze er zelfs mee uit de lucht meppen! (zie plaatje 1)

er is ook een grappige variant vliegenmepper (zie 2e plaatje). Dit is eigenlijk gewoon een spelletje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potje met stroop neerzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kikker (of een aantal, ligt aan het aantal vliegen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat van mijn dochter. Die vangt gegarandeerd elke binnengedrongen vlieg binnen een half uur. Probleem is alleen dat mijn dochter tot nu toe pertinent weigert het beest te verhuren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden gaan ook nog weleens achter de vliegjes aan..
Daar en tegen lokt hun geur soms ook wel extra vliegen..