Welke varianten vliegenvangers/doders zijn er?

En welke zijn de besten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een strip met kleverige pasta werkt m.i. het allerbeste. Het gaat er vanuit dat vliegen hierop landen en vast komen te zitten. De kleefstof kan doordrenkt zijn met een stof die vliegen aantrekt, maar dat is m.i. niet persé nodig. Toegevoegd na 58 seconden: In een professionele keuken (zoals restaurants) zou ik een lamp gebruiken. Dat is vanwege de hygiëne nodig. Toegevoegd na 6 minuten: Wat minder werkt is de vliegenmepper of de elektronische variant daarvan met een batterij (die werkt vooral tegen muggen). De allerbeste zijn natuurlijk de kleine vogeltjes die de naam "vliegenvangers" (Muscicapidae) dragen. Alleen zijn die weer heel moeilijk te vangen en werken niet zo goed in huis ;o)

Bronnen:
http://www.vliegenvangers.nl/shop/

De beste zijn m.i. tevens de meest vieze, n.l. die ingewreven zijn met een laag lijm, die voor vliegen heel aantrekkelijk is, maar geen prettige aanblik biedt met al die dode en halfdodevliegen er op. Vroeger waren er ook nog op basis van DTT ,maar of die nog zijn toegestaan, betwijfel ik.

De vliegenmepper is snel en je ruimt de dode vliegen direct op.

wij gebruiken thuis de elektrische vliegenmeppers, erg handig en effectief en je kunt ze er zelfs mee uit de lucht meppen! (zie plaatje 1) er is ook een grappige variant vliegenmepper (zie 2e plaatje). Dit is eigenlijk gewoon een spelletje :D

Potje met stroop neerzetten

Een kikker (of een aantal, ligt aan het aantal vliegen).

De kat van mijn dochter. Die vangt gegarandeerd elke binnengedrongen vlieg binnen een half uur. Probleem is alleen dat mijn dochter tot nu toe pertinent weigert het beest te verhuren...

Honden gaan ook nog weleens achter de vliegjes aan.. Daar en tegen lokt hun geur soms ook wel extra vliegen..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100