heb een dode goudvis in de vijver gehad zou het door de warmte kunnen komen er zitten geen vlekken op heb er ook koi s in zitten gr patrick

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (4)

ook een goudvis heeft niet het eeuwige leven dus misschien is die gewoon van ouderdom dood gegaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had laatst allerlei dode grondels in de vijver zitten, welke dus door zuurstofgebrek / warmte dood waren gegaan.

Heb je genoeg constante circulatie in het water? Dan zullen ze niet snel dood gaan van Warmte / Zuurstofgebrek en zal het waarschijnlijk toevallig zijn dat de vis is overleden. Houdt het wel in de gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudvissen kunnen wel 30 of 40 jaar worden, dus ouderdom is het zo maar niet.
Bijna altijd heeft het te maken met de conditie van de vis zelf en dat heeft weer te maken met het voedsel dat ze krijgen en de watersamenstelling.
Een P.H tussen de 7 (ochtend) en de 8.5 ( middag).
Een G.H. waarde tussen de 7 en de 12.
Beetje nitraat mag en zeker geen nitriet!
Bijna altijd bij problemen is de gezamenlijke hardheid te laag, 6 en lager is een omslagpunt!
En wordt het levensgevaarlijk voor vissen.
Mogelijk ook, is je pomp of filtercapaciteit te laag, vissen groeien ieder jaar, filters blijven het zelfde.
Als dat zo is, dan meet je fosfaat en nitriet in je water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De warmte zou best een rol kunnen spelen, ons vijverwater is nu onvoorstelbaar warm.