Kan je beter de ramen dicht houden met dit warme weer?

Mijn gehele huis beschikt over zonwering en die gebruik ik natuurlijk tijdens dit warme weer, maar kan ik overdag dan beter de ramen gesloten houden of juist open zetten. Ik heb het beide geprobeerd, maar kan hier nog geen conclusies trekken, omdat het hier ook bewolkt is geweest en zelfs heeft geregend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Overdacht dicht, in de avond en evt nacht lekker doorluchten.

Het verstandigst is de ramen helemaal af te sluiten als de zon er op staat. Zodra de zon eraf is kunnen de ramen helemaal open. Zo doe ik dat hier thuis en werkt uitstekend.

Overdag: alles dicht, zonwering ervoor en ramen en deuren gesloten houden, warmte buiten laten. 's avonds als het koeler is alles tegen elkaar open zodat het even lekker doorwaait.

bij ons is het overdag zo'n 38 gr en met de zon op de ramen zelfs meer door alles open te doen trekt de warmte naar binnen en gaat niet weg overdag hebben we alles dicht zolang de zon op t pand staat eenmaal weg gaat alles open en is het koeler binnen

Overdag alles potdicht houden en s'avonds als het afgekoeld is alles lekker tegen elkaar openzetten.

Ik ben door werk de hele dag van huis en ik hou alles potdicht. Ik heb lichtdichte rolgordijnen voor alle ramen in het huis die ik allemaal laat zakken en aan de kamerkant een terrasscherm. Ik kom 's avonds thuis in een redelijk koel huis. De tuindeur hou ik 's avonds gesloten totdat de zon uit de tuin is.

Ik doe zelf alleen s'morgens heel vroeg de ramen even open en s'avonds laat en de rest van de tijd gewoon dicht, met de deuren net zo.

Zet je ramen wijd open zolang het buiten kouder is dan is je huis, en de zon niet rechtstreeks op je ramen schijnt. Zodra de zon op je ramen komt, dat raam dicht doen, en de gordijnen dicht. Ventileren, of in dit geval koelen; heeft alleen zin als je lucht in je huis wil halen dat koeler is dan je eigen huis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100