Hoe komt het dat gras geel wordt als het een tijd geen water heeft gekregen?

En nu heeft het geregend, hoe snel wordt het nu weer groen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft het bij jou geregend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hilversum een enorme regenbui, hij was vanmiddag ook al in amsterdam maar niet zo erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur die bui maar even naar Drenthe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke wacht hij is er over 3 minuten en 34 seconden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak nu mijn paraplu en ga kijken of het komt, LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, 5 druppen en nu weer kurkdroog.
Het begon ook wat later nu 5 min. geleden het kan zijn dat je de verkeerde bui naar ons hebt gestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohja ik had te weinig postzegels denk ik..
Je moet nog wel betalen, €37,43 contant of pinnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor die paar druppen, ik kan beter een schade claim indienen vanwege valse toezeggingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan hem ook nog een keer sturen! Dit keer met 2568 postzegels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet want dat noemen we een neprekening.
De claim is hoger, ga maar vast sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;D LOL

Antwoorden (3)

misschien geelzucht ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gras verbrand in de zon daarom word t geel als het geregend heeft word het niet groen er groeit weer nieuw gras
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gras wordt geel omdat het voedingsstoffen terug haalt naar de wortels. In Chlorophyll zit veel stikstof, wat heel belangrijk is. Dat wordt als eerste terug gehaald. Vervolgens pas de andere stoffen. Eigenlijk gelijk aan het geel worden van bomen in de herfst: Voedingsstoffern veilig stellen, voor jde de delen kwijt raakt. In de herfst vanwege vorst gevaar. In de zomer vanwege verdroging.

Als het een paag dagen goed regent en het gras is geel (En niet uitgedroogt - bruinig hooi!) dan is het met enkele dagen gewoon weer groen.
Als het bovengrondse deel uitgedroogt (dood) is, duurt het labnger. Dan moet het gras weer echt uitgroeien. Na de eerste regen kort afmaaien, dan heb je met een weekje weer mooi groen gazon.