Wat is er te bedenken om tijd te winnen?

Dus zaken die tijd kosten (bijvoorbeeld de was) slimmer, dus sneller te kunnen doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijd winnen is een kwestie van plannen. Het programma van de diverse apparatuur duurt nooit korter dan het kortste programma. Plan daarom het inschakelen van de machine vooruit. Het afwerken van het programma kost je alleen tijd als je voor de machine gaat zitten wachten tot hij klaar is. Veelgemaakte opmerking van mensen zonder vaatwasser, "Ik doe het sneller met de hand" Daar gaat het nou om, je doet het niet met de hand maar de machine doet het. In die tijd kan je zelf iets anders doen.

Idd plannen. Moet je naar boven en ligt de trap vol, meteen meenemen en opruimen. Kom je naar beneden, neem je ook meteen mee wat naar beneden moet. Eten koken, maar bijv. meer macaroni of iets dergelijks zodat je de rest kunt invriezen. Altijd gemakkelijk. Wel leuke vraag en leuke tips allemaal zeg!

Als je tijd wil winnen, moet je dingen op andere tijden doen. Ik was al jaren 's nachts, gewoon de machine aanzetten als je naar bed gaat. Vaatwasser idem, ook 's nachts laten draaien. Als je nachtstroom hebt, is het nog goedkoper ook! Verder zijn er hier al een aantal goede tips voorbij gekomen, de beste tip (die ik zelf ook gebruik) is combineren van bezigheden. Studeren kan in de trein tijdens het reizen, bij het strijken kun je een luisterboek aanzetten, boodschappen doen en de hond uitlaten gaat goed samen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100