Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke vogelsoort is dit?

Gisteren vonden we een vogeltje die behoorlijk door de hitte was bevangen. Na wat slokjes (lees: slokken) water, ging het gelukkig weer beter. We dachten zelf dat het een tjiftjaf was, maar zeker weten doen we het absoluut niet. Dus kenners....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wellicht een tuinfluiter. De tuinfluiter is bijna even groot als de huismus, maar is veel slanker. Zijn bovenzijde is egaal bruin en zijn onderzijde licht beigebruin. De tuinfluiter heeft een vrij stevige snavel en lichtgrijze poten. De tuinfluiter heeft geen opvallende tekening.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1. Tja, het is moeilijk te zien. Hij lijkt er zo te zien wel op. We konden helaas niet zien of het een jonkie of een volwassene is (hij had z'n id-kaart niet op zak ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oe....deze foto lijkt er wel heeeeeeeel erg op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (1)

Ik kan de kleur niet helemaal goed zien op deze foto, maar het lijkt mij een groenling. Is de kleur van het beestje wat groenig?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hij is geheel bruin (verschillende tinten). Een kennis van ons dacht ook aan een groenling, maar volgens mij hebben die een kortere snavel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens +1 voor je meedenken!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding