ik huur een huisje en ik wil een huis kopen met mn vriend. maar ik wil mijn huisje wel aanhouden kan dat?

ik zou mijn huisje kunnen onderverhuren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.5K

Antwoorden (6)

Onderverhuren mag niet. Dit zal ongetwijfeld in het contract staan dat jij met de woningbouwvereniging bent aangegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang jij de huur blijft betalen is er niets aan de hand.
Als huurder mag jij je huis niet doorverhuren aan iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is afhankelijk van waar je je woonhuis nu huurt. In de sociale sector niet; Daar is de huisverhuur niet voor anderen om geld te verdienen, maar om iedereen woonruimte te bieden. Als je commercieel huurt is het afhankelijk van wat jouw contract met de verhuurder er over zegt. Meestal zal dit problemen opleveren als je geen geldige reden hebt om eea aan te willen houden (bv latere terugkeer naar huis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huurt van een woningbouwvereniging mag je niet onderverhuren. Als je particulier huurt, hangt het ervan af wat in je huurcontract staat.

Het werkelijke probleem is dat je nog niet 100% voor samenwonen met je vriend durft of kan kiezen. Het is waarschijnlijk nog te vroeg voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je dat op, dat het te vroeg is voor haar? lijkt me een beetje uit de lucht gegrepen. De min is niet van mij overigens.
Je kan je huis aanhouden als je daar zelf als bewoner blijft ingeschreven. Doorverhuren mag alleen als dit is toegestaan in je contract en dat is meestal niet het geval. Het probleem kan gaan ontstaan bij het aftrekken van de hypotheekrente. Je mag namelijk geen hypotheekrente aftrekken als het huis niet het huis is van hoofdbewoning. Wellicht dat je alles aftrekt via je vriend en is dit voor jou niet van toepassing maar anders moet je je dus inschrijven op het adres van je koopwoning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderverhuren mag meestal niet van de verhuurder. Je kunt proberen er afspraken over te maken, maar ik geef je niet veel kans. Als je het gaat doen dan zou het illegaal zijn dus.
Maar zolang jij je huur blijft betalen is de woning van jou. Of je er woont of niet.