Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een een vrijstaande koelvriescombinatie plaatsen op de plek van een inbouwversie?

Mijn inbouw koelvries combinatie is aan vervanging toe. Ik wil graag een losse koelvries combinatie. Kan Ik die losse dan zonder problemen op de plaats van de oude plaatsen?

2 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Meestal is een vrijstaande (losse) koelkast of koelvriescombinatie breder dan een inbouwmodel. Je zult dus goed moeten kijken naar de afmetingen van de nieuwe of die er wel tussen past. Als je links en rechts nauwelijks ruimte overhoudt, is het extra belangrijk dat er voldoende luchtruimte onder en boven is.

Vrijstaande koelkasten of koelvriescombinaties zijn er op gemaakt hun warmte aan de achterkant goed kwijt te kunnen. Zeker de goedkopere modellen maken gebruik van techniek waarbij het belangrijk is dat er voldoende luchtcirculatie mogelijk is onder, boven en naast de koelkast.

Wil je de nieuwe vrijstaande koelkast op dezelfde plek zetten, dan is het misschien nodig om een deel van de ombouwkast weg te breken.
(Lees meer...)
Inekez1
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding