Hoe kun je een vlek uit een leren stoel krijgen?

Stoel is vintage en ca 50 - 60 jaar oud. Gaat zeker niet meer he?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Ivana
3 jaar geleden
Een verfvlek? Een olievlek? Een bloedvlek? Je begrijpt dat hier niet direct een antwoord op te geven valt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nou de stoel is ouder dan ik en ik was er niet bij maar het lijkt een soort watervlek. Het is 2 tinten donkerder dan het leer zelf maar er zit geen vuil op oid.
anneliez
3 jaar geleden
Niet zelf aan gaan modderen, vaak wordt het dan alleen erger, maar een goede meubelzaak bellen en advies vragen.
Abcde
3 jaar geleden
Een kennis van ons knapt hobbymatig oude meubels op. Ik meen eens gehoord te hebben dat hij leren bekleding schoonmaakt met zadelzeep. I

Antwoorden (1)

Het enige wat leer goed opneemt is vet. Zo'n vlek kan je het beste behandelen met bijenwas in de kleur van de stoel. Je moet dan wel de hele stoel enkele malen in- en uit-wrijven, b.v. met bijenwas of pledge meubelolie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Pledge is toch bedoeld voor hout en niet voor leer?
Maak je met gekleurde bijenwas de vlek niet donkerder zodat de vlek zichtbaar blijft en niet verdwijnt?